• Malla och Mojje
    Äldre 17 Feb 17:14
    2638 visningar
    6 svar
    6
    2638

    Var köper man snygga underkläder till bröllopsnatten??

    Någon som har tips om något ställe som säljer bra och snygga underkläder till bröllopsnatten? Gärna i Gbg om ni vet något ställe. Jag har tänkt att kolla de vanliga kedjorna som har lite finare grejer - någon har erfarenheter?

  • Svar på tråden Var köper man snygga underkläder till bröllopsnatten??
  • Andell­e
    Äldre 17 Feb 17:27
    #1

    Change kanske? Finns bl a i Grandpassagen. Även www.evanette.se/ som finns på flera ställen i gbg har fina underkläder. Korsetten är ju en klassiker www.inteam.se/shop.php. Är du ute efter något lite extra rekommenderar jag www.vidamia.eu/ på Aschebergsgatan 34.

  • KatjaB
    Äldre 17 Feb 17:27
    #2

    jag ska ha ett underklädesparty hemma via nåt företag som sysslar just med homepartyn, de hade en del korsetter och torseletter så jag hoppas på att hitta något snyggt då, o så får jag ju testa på plats. I stan finns inte så mycket i affärerna o tycker det är svårt att veta vad jag ska ha genom att bara beställa från internet

  • rowan
    Äldre 18 Feb 01:37
    #3

    Besök absolut någon Change-butik, de har bra sortiment och håller hög kvalitet.

    Dessutom rekommenderar jag korsett, om du kan tänka dig det, men i så fall en riktig, med stålskenor (inte plast!). Det är bekvämt, ger bra hållning, en kick till självförtroendet (vilket lyfter hela klädseln fyra snäpp ;) ) och är uppskattat av mannen...

    Det viktigaste med underkläderna på Dagen är att du känner dig trygg, bekväm och samtidigt vacker. Om du har något som är 'snyggt' men som du inte är helt bekväm med, blir det ändå inte bra, det kommer att störa under dagen.

  • Malla och Mojje
    Äldre 18 Feb 09:03
    #4

    Bra tips! Min klänning är ganska så fodral-aktig så jag tror inte jag får plats med så mycket mer än ett par trosor och en free-bra under den. Min plan är istället att ha något fint att byta om till när vi kommer upp till rummet... Så då kan jag ju tumma lite på bekvämligheten eftersom jag inte ska ha det så länge... Jag ska kolla ställena som nu tipsade om! Tack!

    Vad ska ni själva ha?

  • empa83
    Äldre 18 Feb 09:28
    #5

    besök Korsetten som ligger vid NK, mot spårvagnsspåren, det har massa fint i alla storlekar. JAg handlar i vanliga fall på Change men deras grejer håller inte den kvaliten och stil som jag vill ha på bröllopet, men nu har jag ganska stora bröst och har svårt att hitta bh, så om man har lite mindre och inte brukar ha problem att hitta bh så har du nog ett större utbud där. Sen NK underkländer har mycket skoj.

    Jag gillar underkläder så jag kommer, om jag kan under klänningen, ha hela kittet, torsolette, strumpebandshallare och trosor.

  • Äldre 12 Apr 08:21
    #6

    Jag kan rekommendera butiken Aviani som ligger på Kungsgatan 9B i Göteborg, precis granne med frisören Kokoro. Var på Zetterberg för att prova ut min klänning och då de rekommenderade butiken och att ha bra underkläder var viktigt.
    Fick sååå braaaa hjälp på Aviani att jag vill rekommendera alla att gå dit. Jag och min mamma var där i tre timmar och provade ut. De har ett brett sortiment och hjälper till 100% för att jag skulle bli nöjd.
    Blev lycklig och glad. Aldrig känt så här tidigare när jag provat underkläder.
    Sååååå snygga saker har dom!

Svar på tråden Var köper man snygga underkläder till bröllopsnatten??