• AndyP
    Äldre 15 Feb 20:53
    3551 visningar
    14 svar
    14
    3551

    LCHF är grymt!

    Jag måste bara tipsa er som ännu inte har hört talas om "njutmetoden" LCHF om följande sida: www.kostdoktorn.se/viktnedgang

    Testa LCHF, istället för Viktväktarna och allt annat. Man mår bra och man går ner i vikt. Jag har ätit LCHF i över ett år och tänker nog aldrig sluta.

  • Svar på tråden LCHF är grymt!
  • Hannao­Markus
    Äldre 22 Feb 20:42
    #1

    Hur mycket har du(ni om någon annan gått på lchf) gått ner??

    Jag har gått ner 14,5 kg sedan slutet av september. Jag tog ett uppehåll över jul i en vecka eller så...när jag började om rasade jag till där jag var innan veckan men sen stod jag still...rörde mig inte alls. Jättekonstigt för innan jul gick jag ner 1 kg per vecka ungefär och jag åt likadant. Någon som varit med om samma?

  • Marjo
    Äldre 22 Feb 20:44
    #2

    Jag fick ont i gallan pga allt fett. Det är inget problem som ni har känt av?

    Härligt att det funkar för er!

  • Hannao­Markus
    Äldre 22 Feb 20:52
    #3

    Jag har haft problem innan dieten som jag själv kopplade till gallan. Det blev dock bättre och nu då jag börjat med dieten har jag inte känt av det något. Tråkigt att det inte fungerade för dig! :(

  • Äldre 22 Feb 21:04
    #4

    I like it! =) Har inte gått ner så fruktansvärt mycket sedan jag började 10/1 (är inte skitstrikt!), men mår ack så mycket bättre!

    Blodsockret jävlas inte med mig längre! =)

  • stella­stella
    Äldre 23 Feb 07:03
    #5

    Har hållt på sen slutet av september och har inte gått ner så värst mycket, bara ca 5 kg sen dess men den STORA vinsten är att jag mår så mycket bättre. Har inte eftermiddagsdippar längre, är piggare, ser mycket positivare på mig själv och min omgivning, känner mig mer tillfreds överhuvudtaget.

    Just nu är jag dock inne i en liten dipp då jag av någon anledning är godis- och smörgåssugen ????? Kan det vara mina en eller två apelsiner per dag som gör det????? Vill helst inte sluta med dem då jag tror att kroppen för tillfället behöver dem. Hmmm, kanske kan vara helgnötterna vid närmare eftertanke....vad bra att jag satte mig och skrev i tråden så jag fick tänka efter lite!!!!

    Det positiva i det hel är att när jag tar en godis så smakar den illa - alldeles för sött så de två-tre gångar jag ätit har det bara blivit en bit Men faktum kvarstår godissuget/kolhydratsuget finns där.
    Någon som har något tips?

  • Eftert­ioår
    Äldre 23 Feb 07:18
    #6

    Jag käkar enligt GI, fas 1 som är liknande. Mår bra och har tappat 5 kg på 1 månad ! Passar mig perfekt eftersom jag har ett extremt sockersug. Jag har hittat två bloggar som har massa bra recept och ger massvis med inspiration. Jag länkar dom, väl värda att kolla in tycker jag! I båda bloggarna länkar dom över till nya bloggar, men i dom gamla finns många recept och så, så spana in båda.

    www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp

    www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp

    Stellastella: Säkert är det dina apelsiner som ställer till det. Nu är dom väl supersöta och goda också. Fruktsockret i dom triggar nog igång suget. Nu försöker jag vara superstrikt och vågar mig bara på ett grönt syrligt äpple per dag i fruktväg.

  • Eftert­ioår
    Äldre 23 Feb 07:18
    #7

    Jag käkar enligt GI, fas 1 som är liknande. Mår bra och har tappat 5 kg på 1 månad ! Passar mig perfekt eftersom jag har ett extremt sockersug. Jag har hittat två bloggar som har massa bra recept och ger massvis med inspiration. Jag länkar dom, väl värda att kolla in tycker jag! I båda bloggarna länkar dom över till nya bloggar, men i dom gamla finns många recept och så, så spana in båda.

    www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp

    www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp

    Stellastella: Säkert är det dina apelsiner som ställer till det. Nu är dom väl supersöta och goda också. Fruktsockret i dom triggar nog igång suget. Nu försöker jag vara superstrikt och vågar mig bara på ett grönt syrligt äpple per dag i fruktväg.

  • Eftert­ioår
    Äldre 23 Feb 07:18
    #8

    Jag käkar enligt GI, fas 1 som är liknande. Mår bra och har tappat 5 kg på 1 månad ! Passar mig perfekt eftersom jag har ett extremt sockersug. Jag har hittat två bloggar som har massa bra recept och ger massvis med inspiration. Jag länkar dom, väl värda att kolla in tycker jag! I båda bloggarna länkar dom över till nya bloggar, men i dom gamla finns många recept och så, så spana in båda.

    www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp

    www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp

    Stellastella: Säkert är det dina apelsiner som ställer till det. Nu är dom väl supersöta och goda också. Fruktsockret i dom triggar nog igång suget. Nu försöker jag vara superstrikt och vågar mig bara på ett grönt syrligt äpple per dag i fruktväg.

  • stella­stella
    Äldre 23 Feb 07:26
    #9

    Ja, jag ska kanske överge mina apelsiner till förmån för äpplen i stället...


    Eftertioår skrev 2010-02-23 07:18:44 följande:
    Stellastella: Säkert är det dina apelsiner som ställer till det. Nu är dom väl supersöta och goda också. Fruktsockret i dom triggar nog igång suget. Nu försöker jag vara superstrikt och vågar mig bara på ett grönt syrligt äpple per dag i fruktväg.
  • Eftert­ioår
    Äldre 23 Feb 07:27
    #10

    Hoppla.. Verkligen inte meningen med trippla inlägg..

  • Zia 200906­18
    Äldre 23 Feb 08:52
    #11

    Jag tappade drygt 5 kilo första veckan med GI. Sedan rasade det vidare tills jag tappat 18 tror jag det var. Sen kom sommaren och utlandsresor;) Haha men vi kommer aldrig sluta äta "gi-riktigt", vi mår båda så mycket bättre och kör vi strikt vet vi att vi kan rasa lite till.. Sambon hakade på efter drygt 2-3 dagar och han rasade omkring 13-15 har jag för mig..

  • Kit73
    Äldre 23 Feb 09:34
    #12

    Men hur är det? Får man dricka vin med LCHF? På viktväktarna kan man ju ta ett glas vin och räkna points på det...
    Men hur är det här?

    Tacksam för svar!

  • Eftert­ioår
    Äldre 23 Feb 09:39
    #13

    Nåt glas rött eller torrt vitt är helt ok tror jag.


    Kit73 skrev 2010-02-23 09:34:19 följande:
    Men hur är det? Får man dricka vin med LCHF? På viktväktarna kan man ju ta ett glas vin och räkna points på det...Men hur är det här?Tacksam för svar!
  • LJochM­H
    Äldre 29 Apr 16:23
    #14

    Tveksam till detta... Jag tycker Viktväktarna är det bästa... där får man ju äta ALLT som man gör i vanliga fall... man ska ju fortsätta va "snygg" och inte bara för en period..

Svar på tråden LCHF är grymt!