• Sanna2010

    Bröllopstårta Uppsala?!

    Är det någon som beställt bröllopstårta än?
    I sånna fall var och vad är det för priser ungefär?

    Eftersom vi bor i Sthlm åker vi inte runt och tittar så mycket...

    Provsmakar man tårtor innan, eller hur funkar det?

  • Svar på tråden Bröllopstårta Uppsala?!
  • Plutten2010

    Vi har inte beställt ännu men kommer troligen beställa från Fågelsången, ICA Maxi eller Bageri Brantingstorg. De ligger lagom i pris (enligt oss), mellan 20-35 kr/bit om jag minns rätt.

  • NiVi

    Jag kommer göra min själv! Är ingen konditor men bakar och dekorerar ofta åt vänner och bekanta så jag ignorerar allt skrock

  • Plutten2010

    Skulle också vilja göra det! Men jag tror inte jag kommer "orka" med mina egna förväntningar på en perfekt tårta.. Prioriterar också att ta det lugnt dagarna innan bröllopet.. =)

  • eldstad

    Ja! Jag kommer att beställa från www.cakefactory.se (en amatör som jag tror jag fick tips om här) i Stockholm. Vi kommer att ta hem en provtårta innan men först ska vi på konsultation och berätta hur vi vill ha det. Vi kommer att betala 40 kr/person.
    Lycka till!

  • CiaFia

    Vi har oxå börjat kika runt på tårtor och funnit www.designacake.se, där är den stil på tårtor som vi verkligen vill ha på vårt bröllop. Vilken fantastisk stil
    o kul att fota då vi dissar "det gamla vanliga".

    Vi älskar bakelser o tårtor och vill att det ska smaka
    lika gudomligt som det ser ut, inte billigt o artificiellt som det gör om t ex billiga princesstårtor.

  • sisssi

    Har ni smakat tårtorna därifrån? Har du någon prisuppgift?


    CiaFia skrev 2010-02-20 18:22:44 följande:
    Vi har oxå börjat kika runt på tårtor och funnit www.designacake.se, där är den stil på tårtor som vi verkligen vill ha på vårt bröllop. Vilken fantastisk stil o kul att fota då vi dissar "det gamla vanliga". Vi älskar bakelser o tårtor och vill att det ska smaka lika gudomligt som det ser ut, inte billigt o artificiellt som det gör om t ex billiga princesstårtor.
  • CiaFia

    Det har vi gjort på ett barnkalas, den var suveränt god med jordgubb- o vit choklad mousse. Jag är en mango-fan så det vore gott o en svensk färg dessutom...

    Just det, det var jordgubbar i moussen så den var inte bara len om ni förstår hur jag menar .

  • Mimmiso

    Hej!

    Vi har beställt vår från Landings i Uppsala. De håller bra kvalitet och gör riktigt goda tårtor. Måste dock ge dig tipset att ta med en egen bild för deras tårtor som de hade i sitt album var lite föråldrade ;). Det är flera av mina bekanta som har beställt sina tårtor därifrån och är nöjda med det.

    Lycka till!!

  • Plutten2010

    Vi hade bestämt oss för Fågelsången men nu har vi kommit på andra tankar.. typiskt oss.. =) Funderar numer på Anneli K eller Design A Cake.. Finns det andra i Uppsala som gör bra tårtor?? Har du någon prisuppgift eller annat att dela med dig?

    Tack!

Svar på tråden Bröllopstårta Uppsala?!