• bruden i skogen

Era drömbilder

Vi skall inte ha någon fotograf vi betalar för utan skall ha min duktiga dotter och en väninna som tar fina bilder.
    Men vi måste ju själva bestämma vad som skall fotas så inget missas.

Hos frissan
    Vid påklädning
    Då brudgummen får se sin blivande första gången
    Innan vigseln skall vi ta bilder på olika ställen i naturen.

Då vi "går in"
    Då vigselförättare håller tal
    På musikerna
    På flickorna som sjuger
    På alla som tittar på oss
    Då ringen sätts på
    Första kyssen som gifta
    Skålen
    ????
    Hjälp behöver mer

Sedan är det ju på festen...
    Alla som håller tal.
    På alla par, som de sitter
    På alla då de gör roliga lekar..
    ja det finns ju massor. men ni har säkert fler på G som itne jag tänkt på

• Svar på tråden Era drömbilder
  • MallaA

Jag har klippt ut bilder som jag tycker är fina ur olika bröllopatidningar och satt in i plastfickor i en mapp som vi tänkte visa vår fotograf innan. Då kan han få inspiration och se vad vi gillar.

Nu, efter att jag läst din lista, ska jag kanske också skriva en lista och lägga med i mappen.

• ConnyD

många fotografer har en egen lista som brudparet får fylla i vad dom tycker e viktigast. jag brukar ge dom en sån i god tid innan. har den bara i pappersform men har sett liknande i olika tips här

• bruden i skogen

Ingen som ahr åsikter synpunkter av er, brudar/brudgum?

• KatjaB

detaljbilder på tårta, dukning, mat, påklädning,
    på blommorna, ringarna, med brudföljet, foton på er där ni ler och är glada, lite konstnärliga bilder då ni inte tittar i kameran, lekfulla bilder, hand i hand,

finns hur mycket som helst, det lättaste är nog att kolla på bilder själva som ni gillar och visa och skriva upp vad det ska vara för något. lätt hänt att man missar nåt annars

• bruden i skogen

Hur gör ni andra?
    Vad tycker ni är viktigt?

• KatjaB

har en kompis som fotar oss, han fotar en hel del på fritiden och gått media med fotointriktning, däremot har han inte fotat bröllop förut. Men jag tror att han har känsla för det ädnå, han har fotat mig och alla de bilderna har varit riktigt fina

• KatjaB

oj, skicka lite för tidigt.. hursomhelst så hittade jag i en av alla bröllopstidningar en checklista för fotograferingen som jag kryssat på vad som är viktigt för oss att ha med, o så har jag mailat lite bilder som vi gillar så han ser vad vi är ute efter. Men jag tror det blir bra, han har fotat en hel del

• bruden i skogen

Tror ajg blir jättebra KatjaB, bara man vet vad man vill..

• Sebastiána

Vi tänker låta en proffsfotograf fota oss + brudnäbb + tärna och marskalk innan vigseln. Sedan hoppas jag att min fotointresserade far och lika fotointresserade kusin vill ta resten av bilderna under dagen/kvällen.

Egentligen skulle jag vilja ha en hörna på festen där det finns en gästbok och där någon också tar kort på alla gäster.

En del människor bryr sig inte så mycket om foton, men jag älskar det! Jag tycker att det är jättekul att titta i gamla album. Jag vill ha foton på alla gäster. Fotona som tas under festen behöver inte vara konstnärliga utan bara spegla vad som hände där och då.

Vi har en gammal digitalkamera som vi funderar på att låta gå runt bland gästerna istället för engångskameror som är ganska dyra och ger dåliga bilder.

• Bubo

Dessa listor hit och dit. Anlita en professionell bröllopsfotograf som vet vad hon/han gör. Låt fotografen göra sitt jobb och ni behöver inte tänka åt henne/honom. Kanske det är mycket skönare att slippa tänka på en massa utan bara njuta av ert bröllop.
    Är det en oerfaren hobbyfotograf så förstår jag att ni måste tänka åt denne.

• Sebastiána
    Bubo skrev 2010-02-15 11:13:13 följande:
    Dessa listor hit och dit. Anlita en professionell bröllopsfotograf som vet vad hon/han gör. Låt fotografen göra sitt jobb och ni behöver inte tänka åt henne/honom. Kanske det är mycket skönare att slippa tänka på en massa utan bara njuta av ert bröllop.Är det en oerfaren hobbyfotograf så förstår jag att ni måste tänka åt denne.
    Sant. En erfaren bröllopsfotograf vet vilka bilder som brukar efterfrågas och tar sådana. Om man har en mycket begränsad tid för fotografering, låt säga 1 timme, kan en liten lista ändå vara bra så att fotografen vet vad ni prioriterar om hon/han inte hinner så mycket.
  • bruden i skogen
    Bubo skrev 2010-02-15 11:13:13 följande:
    Dessa listor hit och dit. Anlita en professionell bröllopsfotograf som vet vad hon/han gör. Låt fotografen göra sitt jobb och ni behöver inte tänka åt henne/honom. Kanske det är mycket skönare att slippa tänka på en massa utan bara njuta av ert bröllop.Är det en oerfaren hobbyfotograf så förstår jag att ni måste tänka åt denne.
    Nej vet du vad, det är mitt bröllop och jag känner att det vill jag vara med och bestämma.
    Då skulle man likagärna säga anlita en florist och strunta i vilka blommro du har, färger osv..
    Eller anlita en sömmerska,,, model och färg vet ju de bäst. Eller hur?
    Jag frågade inte för att jag vill ha en lista av en fotograf. Utan på hur alla brudpar tänker
Svar på tråden Era drömbilder