• Väntar på något

Vill se bilder på kombinationen vigselring solitär (smal) och förlovningsring med flack skena .

Hej!

Jag ska låta guldsmeden tillverka en vigselring som passar till min förlovningring. Har en Schalins Ocean 6 mm bred och 1,9 mm hög.

Jag vill ha en solitär med klofattning som dessutom passar till min Scahlinsring med flack skena. Är ute efter det klassiska utseende på en solitär men vill samtidigt att den ska ligga bra mot min förlovningsring.

Verkar lite svårt att få båda delarna eftersom många klassiska ringar med klofattning smalnar av in mot stenen och därför inte ligger snyggt mot förlovningsringen. Någon som känner igen sig?

Skulle gärna vilja se vilka modeller på enstensringar ni kombinerat med förlovningsringar med flack skena. Tack på förhand!

• Svar på tråden Vill se bilder på kombinationen vigselring solitär (smal) och förlovningsring med flack skena .
  • Väntar på något

Oj, vilken svår fråga jag ställde. Visa mig bara er enstensring så blir jag nöjd

• Hemlig2009

Lägger ut min enstensring som jag har på högerhanden... Den har rak skena med kloinfattning (något modernare kanske, men ändå). Min vigselring är också en enstensring, men har inte den klassiska fattningen som du är ute efter.

• teak

jag har en kupad förlovningsring, som jag har haft i 10 år. jag har också provat solitär med klofattning. För min del så är ju de flesta av ringarna nu för tiden mera kantiga, så det är svårt att hitta någon till min kupade ring. En jag har provat är stjärnringen galaxia. den tror jag skulle bli bra till min ring eftersom själva fattningen är lite högre, så den sticker upp ovanför förlovningsringen. Provade även schalins donau, river men där blir det ett litet glapp mellan ringarna.

• Hemlig2009

Beställ direkt hos en guldsmed så kan han/hon anpassa skenan så den matchar exakt (om du vill det).

teak skrev 2010-02-15 11:43:37 följande:
    jag har en kupad förlovningsring, som jag har haft i 10 år. jag har också provat solitär med klofattning. För min del så är ju de flesta av ringarna nu för tiden mera kantiga, så det är svårt att hitta någon till min kupade ring. En jag har provat är stjärnringen galaxia. den tror jag skulle bli bra till min ring eftersom själva fattningen är lite högre, så den sticker upp ovanför förlovningsringen. Provade även schalins donau, river men där blir det ett litet glapp mellan ringarna.
  • 2011

Jag har en bild på enstensringen jag gav min w2b i mitt galleri.

• fromheretoeternity
    2011 skrev 2010-02-15 18:44:13 följande:
    Jag har en bild på enstensringen jag gav min w2b i mitt galleri.
    Jättefin! Hur stor är den? Får man fråga vad den kostade?
  • Greeneyes

Kolla på juvelsalongen.se - vi beställde våra förlovningsringar där, och han är helt fantastisk på att rita upp ringarna efter hur man vill ha dem! (Det är våra ringar som är på bilden bredvid mitt nicknamne).

• Väntar på något

2011: Har knappt sett en vackrare ring!!!

• Jojjo82

Jag har en enstensring som vigselring och en slät förlovningsring. Bilder i mitt galleri.

• 2011

Det finns länkar till ringen och till information om diamanten som jag köpte i min gästbok.
    Ringen är en platina-ring som kostade $1100
    Diamanten är en 0.83C (6mm i diameter), VS1, H (Wesselton), Ideal Cut (Hearts and arrows). Diamanten kostade ca $3300 ($3500 innan lite rabatt pga en kampanj)
    Jag köpte ringen direkt i USA av JamesAllen.com och gav den till min W2B där (Jag friade i frietsgudinnans krona). Om man beställer till Sverige får man räkna med 25% moms och ett par procent tull tror jag.

Svar på tråden Vill se bilder på kombinationen vigselring solitär (smal) och förlovningsring med flack skena .