• J hjärta C

Inbjudningskort på nätet? Kostnad?

Hej!

Sitter och surfar mellan olika sajter som tillverkar inbjudningskort. Blir emmellanåt snurrig av alla val som man måste göra...typsnitt, bilder, textplacering, färg, band, monogram.....listan är lång =)
    Någon som har erfarenhet av någon sajt? Tar tacksamt emot era positiva och negativa erfarenheter!

Vad tycker ni är en rimlig kostnad/kort?

Hälsn
    J

• Svar på tråden Inbjudningskort på nätet? Kostnad?
  • Sanna2010

de jag har varit inne å tittat på mest är www.calligraphen.se
    och www.kortdesign.se

Det finns ju både billigare och dyrare kort. På calligraphen kan du beställa provkort på de modeller som du gillar, gör det så får du se hur det ser ut!

Lycka till!

• Clea

Vi beställde inbjudningskort från Calligraphen. Jag beställde deras katalog o vi såg ut några kort som vi tyckte var snygga o i vår prisklass o sen beställde vi några provexemplar av dom.

Tillslut bestämde vi oss för inbjudningskortet Saga. Jag beställde korten utan tryck o köpte ett transparent o metallicskimrande papper från Panduro och skrev ut insidestexten på datorn o fäste med glue-dots.

Själva kortet från Calligraphen kostade 9 kr. (Men jag tycker det ser o känns mycket exklusivare.) =) De transparenta papperen kostade 3 kr/kortet.

Jag blev supernöjd med resultatet. Exklusivt men till billig peng! =) Tyvärr har jag ingen bild på det i mitt galleri.

• goldfinger

kolla dininbjudan.se de är handgjorda och bra priser!!!
    Tycker tjejen som tillverkar korten är jätteduktig!!!!

• Farytopia

Vi köpte lite enklare kort från vistaprint.
    20 kort för ca 250 kr inkl frakt. Det är med text tryckt oxå, fanns flera olika och välja på.....o vi blev nöjda

Svar på tråden Inbjudningskort på nätet? Kostnad?