• scarborough81

Behöver ideer för en bröllopsbuffe för max 50 pers.

Jag och min blivande make planerar vårt bröllop för fullt... eller rättare sagt det är jag som har pinnen och han säger vad han tycker... Är det så för alla, med männen som är lite i bakgrunden?
    I allafall så har vi planerat buffe som blir hemmagjord och sen köpa tårtor. Vad kan man ha på en buffe som får det att se mycket ut? Ideer för ett "barnbord"? Om man har bättre papperstallrikar och lite starkare plast bestick, är det utförbart eller börman ha riktiga?

• Svar på tråden Behöver ideer för en bröllopsbuffe för max 50 pers.
  • kenzo77

hej! Vi ska oxå ha buffe. Vi tänker ha kycklingspett, lax och något kött (typ finare skinka). Sedan rostad potatissallad, en sallad på svart ris och feta ost, västerbottenpaj, grönsallad bröd m.m. Allt detta är ganska enkelt att göra om man hjälps åt. En del går att frysa som pajer och kött.

Personligen är jag inte så förtjust i plast bestik, tycker det ser ganska tråkigt och "b-igt" ut. Om du inte har råd att köpa porslin så låna av nära och kära! Alla har tex nästan vita tallrikar. För tro mig det ser så otroligt mycket finare ut. :)
    lycka till!

• martinannsofie

Vi ska också ha buffe. Vi har tagit "catering" beställt grillplankor och exotiskplanka och fiskfat på en ICA butik.... men det är ju sådant man kan fixa själv.... så rostbiff, kyckling, skinka, fläskfile, kassler, lax och räkor.... sedan ha potatissallad och pastasallad till.... sedan lite andra tillbehör som dressingar, bröd, ostar.

Jag kan nog känna att man gifter sig (oftast) bara en gång och då ska man köra på porslin och bestik.... hade det varit födelsedagskalas så är det nästan givet med papp och plast... men bröllop är ju lite finare fest, tycker jag.... Lycka till

• martinannsofie

hej igen...
    glömde skriva att man kan ju ha köttbullar och korv till barnen:)

• cape79
    scarborough81 skrev 2010-02-11 11:37:15 följande:
    rättare sagt det är jag som har pinnen och han säger vad han tycker... Är det så för alla, med männen som är lite i bakgrunden?
    Hahaha den var bra !!!

Min M2B är så långt i bakgrunden att han inte syns längre =)
  • scarborough81

Jo jag tycker det också är finare med porslin, det var bara för att det skulle vara smidigt som jag tänkte ta plast, men jag har ändrat mig nu. Ska till bystugan imorgon och kontrollera, om min feber nu släpper... HUr låter denna meny på buffen;

Potatissallad på delikatess potatis, dragon och dijon... 6kg potatis
    2 stora skålar pastasallad med kidneybönor och annat gott.
    2 långpannor ost och lök paj eller 6 runda.
    2 eller 3 stora skålar grönsallad
    5 kg rökt skinka
    50-75 kycklingspett av filé
    Morotstavar och selleristavar
    Dipp
    Rhode Island dressing (fejk)
    5 limpor bröd och 1 stor leksandsknäcke, smör och ost
    1 kg korv och 1 kg köttbullar till barnen, ca 12 barn, åldrar 1-14. Vore intressant att höra vad ni tycker om mängder och mat? Ca 40 vuxna om alla kommer..

Svar på tråden Behöver ideer för en bröllopsbuffe för max 50 pers.