• Faurjia

Tips på festlokal och kyrka i Halmstadtrakten

Vi planerar att gifta oss i eller runt Halmstad till sommaren. Är lite sent ute...
    Ni som har gift er i trakterna, har ni några tips?
    Vi ska ha ca 60 gäster och har en budget på ca 70 000 kr.
    Mvh

• Svar på tråden Tips på festlokal och kyrka i Halmstadtrakten
  • 20 augusti 10

Enslövs kyrka och HV gården :0)

• Faurjia

HV-gården?
    Jag kommer inte från Halmstad så jag har inte så bra koll=)

• 20 augusti 10

Åled, ligger en bit utanför. Ca 16 km tror jag. Kyrkan där heter Enslövs kyrka, en 700 m därifrån finns HV gården som är en "festbygdnad" som rymmer 80 pers.

• bruden i skogen

Snöstorps kyrka tycker jag är vacker

• Stitch

Precis brevid Söndrums kyrka finns en festlokal som heter Herz Minne. Behövs det logi finns söta Hotell Hovgård precis intill också.

Vapnö kyrka är också fin, och då finns ju Wapnö att ha festen på.

• lillalyckan

Jag tycker att Heagård är så vackert, hur mysigt som helst, kolla deras hemsida heagardsskafferi.se tror jag att det är. Vi ska ha vår fest i snöstorps allmogegård.

• Mia72

Vi gifter oss 27 februari i Sperlingsholms kyra och festen ska vi ha på Svarta Örnshuset. God mat, trevliga lokaler och personal som vill sina gäster det bästa. Man kan även få catering härifrån om man vill ha festen i en bygdegård eller liknande. Kolla in www.svartaornshuset.se.

• lillalyckan

Håller med, supermysiga lokaler och maten är jättebra, vi har caterat därifrån flera gånger. Och Sperlingshols kyrka som är så vacker! Vi har inte lyckats boka nån kyrka än då det verkar vara lite klurigt att få en kyrka bokad i december i och med att det är runt advent och så...

Mia72 skrev 2010-02-17 22:10:22 följande:
    Vi gifter oss 27 februari i Sperlingsholms kyra och festen ska vi ha på Svarta Örnshuset. God mat, trevliga lokaler och personal som vill sina gäster det bästa. Man kan även få catering härifrån om man vill ha festen i en bygdegård eller liknande. Kolla in www.svartaornshuset.se.
  • ew2011

hertz minne kan jag rekomendera, där finns boende nära också för långväga gäster, enkelt men pampigt samtidigt..

Svar på tråden Tips på festlokal och kyrka i Halmstadtrakten