• Racoli­na
    Äldre 8 Feb 21:04
    9697 visningar
    60 svar
    60
    9697

    Östergötland

    Tänkte att vi som bor och eller ska gifta oss i östergötland kan ha denna tråd att tipsa varandra med!

  • Svar på tråden Östergötland
  • krutt
    Äldre 9 Feb 11:20
    #1

    Jag kommer gifta mej i Norrköping i sommar.. Så jag är på :D
    Vartifrån är du och vart kommer du gifta dej?
    Hur går det för dej (och er andra om det är fler som kommer) med planering m.m?

  • Racoli­na
    Äldre 9 Feb 12:10
    #2

    Jag gifter mig i Skärkind i sommar. Bor i Skärkind så det blir smidigt och bra!
    Planeringen går bra, ska skicka ut inbjudningarna i morgon så att de kommer runt alla hjärtans dag.

    Det enda som inte är bokat är solist och vart vi ska hämta mat ifrån.
    Så jag är rätt lugn.

    Hur går det för dig/er?

  • krutt
    Äldre 9 Feb 14:57
    #3

    Inbjudningarna är ute sedan ett tag tillbaka.. Det rullar på med det mesta, det enda som inte är färdigt är tårta, vilken mat vi ska ha och lite mer detaljer.. Men det kommer lösa sig inom kort hoppas jag..

    Vad har ni för typ av bröllop då? hur många gäster kommer ni bjuda?

  • Love is
    Äldre 9 Feb 15:22
    #4

    Bor i Linköping och gifter mig i Vastena...
    Jag behöver fortfarande en bra frysör/make-up artist...

  • fibobs
    Äldre 9 Feb 15:26
    #5

    Ett hemligt bröllop i augusti....det mesta är klart utom hur min frisyr skall vara. Allt är så svårt när man håller det hemligt för allt och alla!

  • Östgöt­abrud
    Äldre 9 Feb 15:40
    #6

    Vi gifter oss i Östra Ed i sommar (valdemarsviks kommun). Vi tycker vi har ganska bra koll på läget men inser när man läser här att vi ligger efter alla andra. =)
    Vi har inte skickat ut inbjudningarna men ska göra det om kanske två veckor. I övrigt så vet vi ganska mycket vad vi vill ha men inte ordnat mer än kyrka, festlokal och präst.
    Håller på att kolla upp maten men är inte så lätt att hitta bra mat till bra pris.

    Har ni bra tips på catering, band och annat?

    Vi har ca 130gäster och vill ha ett personligt bröllop som inte kostar allt för mycket

  • fibobs
    Äldre 9 Feb 15:54
    #7

    Jag har ett skiiitbra band som ni kan höra med. Det är en trio med gitarrer..en tjej och två killar. De spelar allt från fint på själva vigseln till ösig rock på kvällen. De håller även med disco om man vill.
    Heter J.A.M trio!
    Bara du inte gifter dig den 28:e augusti....då är de bokade ;o)

  • simmla
    Äldre 9 Feb 16:33
    #8

    hej hej!

    gifter mig på söndag och börjar få fjärilar i magen :)

  • fibobs
    Äldre 9 Feb 16:35
    #9

    lyckans dig......varmt lycka till! Det kommer att gå kanooooon! Vart gifter ni er?

  • simmla
    Äldre 9 Feb 16:40
    #10

    vi gifter oss i mjölby där vi bor, hemlig vigsel med två vittnen senare blir det middag med våra föräldrar och då berättar vi.

Svar på tråden Östergötland