• 3AM

Måste man verkligen bjuda alla?

Vi har nu bestämt oss för att vi ska ha ett litet bröllop, alltså bara de allra närmsta. Då min pojkvän har många syskon och jag inga alls har vi valt att bjuda in personer som jag i egenskap av ensambarn haft turen att få välja in i min familj.

Problemet är dock att jag inte bjuder min mammas syskon (då min pappa inte har några är det inget problem där) eller deras barn. Borde jag bjuda dem och i och med det stryka personer som stått mig otroligt mycket närmre under barndomen eller helt enkelt göra som det är tänkt från början? Jag har en otrolig ångest över det här...

• Svar på tråden Måste man verkligen bjuda alla?
  • Avalon75

Ni väljer själv vilka ni bjuder. Det finns inga måsten.

• Moirie

Bjud de som ni vill ha med er den dagen. Tror du kommer ångra det om du väljer bort personer som du verkligen vill ha där.

• MaddeåMats

Mina släkt-förhållande ser ungefär ut som dina, jag har inte så stor släkt på min mammas sida, men dersto fler på min pappas sida, dock umgås jag knappt med dem längre och har kommit fram till att jag bara kommer bjuda dem jag umgås med idag.

Mina 2 kusiner som jag umgås med än idag bjöd alla fars-bröder med respektive och de ångrar sig båda idag att de bjöd ALLA istället för att satsa på de som de faktiskt umgås med.

Huvudregeln är att du gör som DU vill och inte vad som "förväntas"!

• 3AM

Tack så hemskt mycket, det är ju så det är - det är jag som gifter mig inte de. Men det är ju alltid så himla svårt att stå emot de man älskar, men ändå inte har hur nära som helst.

• Fru PB

Ni ska absolut göra som ni vill. Folket får respektera er och er vilja hur ni vill ha erat bröllop.

Lycka till

• Höstbröllop 2011

Vi har också valt ett mindre bröllop med bara de närmsta, ca 30 pers totalt, och jag tror att det blir ett mycket trevligare bröllop på det viset. Att alla är där av kärlek och av din magkänsla att du verkligen vill ha dem där.

Kramar och Lycka till!
    Det är ERAN dag, kom ihåg det :)

• 3AM

Vi blir också 30 pers, det känns verkligen lagom. Då hinner man fortfarande njuta av alla som är där och inte bara springa förbi folk.

Tack så himla mkt för svaren!
    Kramar

Svar på tråden Måste man verkligen bjuda alla?