• BlomAn­na
    Äldre 8 Feb 14:11
    3946 visningar
    12 svar
    12
    3946

    Vad gör ni för era älskade på alla hjärtans dag?

    Ja som rubriken lyder. Vad gör ni för era älskade på alla hjärtans dag? Firar ni? Visar lite extra ömhet?

  • Svar på tråden Vad gör ni för era älskade på alla hjärtans dag?
  • miaik
    Äldre 8 Feb 14:23
    #1

    Vi ska åka till stugan, äta god mat hela helgen, elda i öppna spisen, bada bastu och rulla oss i snön.

    Helt enkelt ha en ta hand om varandra och vår kärleks weekend.

  • KatjaB
    Äldre 8 Feb 14:23
    #2

    inte så överdrivet mycket firande. Brukar få en gullig lapp och lite blommor, o så lagar vi någon god mat som vi inte kanske gör så ofta annars, och myser, umgås.
    Äldsta dottern får göra egna alla hjärtansdag-kort som hon ger till folk ungefär som till påsken, fast med temat kärlek. Hon tycker det är jättekul (2,5 år)

    Är inte så mycket för en massa hjärtformade kuddar, nallar o ballonger utan vill hellre göra nåt som vi båda uppskattar, inte köpa för köpandets skull

  • Bluebr­ide
    Äldre 8 Feb 14:26
    #3

    tyvärr ingenting, han är inte hemma dessutom är han född 14e feb

  • MsJuli­e
    Äldre 8 Feb 14:38
    #4

    miaik: Vad mysigt det lät! En riktig toppenhelg.

    Själv kommer jag tillbringa söndagen på sjukhus så det blir nog sådär lagom mysigt. Men sambon ska få en liten present i alla fall, vi får göra det så mysigt vi kan.

    Hade vi varit hemma så hade det nog blivit en mysig dag där vi umgåtts, ätit god mat, sett en bra film/bio, gett varandra massage eller något liknande. Men det kan man ju å andra sidan göra vilken dag som helst, typ idag.

  • Pärlis
    Äldre 8 Feb 14:48
    #5

    Vi förlovade oss på Alla Hjärtans Dag 2003 på en resturang där vi åt fondue. Och det har vi fortsatt att göra sen dess =) När det inträffar på en helg så brukar jag stiga upp lite tidigare och cykla till konditoriet och köpa bullar + nåt gott, t.ex. vaniljhjärtan och göra min goda varma choklad till det =) Sen nåt år överraskade han mig med lunch/fika efter jobbet när jag slutade tidigt =)

  • Sebast­iána
    Äldre 8 Feb 14:50
    #6

    Jag är gräsänka på Alla Hjärtans Dag. Min BM kommer hem sent. Kanske skriver jag något gulligt och lägger på hans säng.

  • Plutte­n2010
    Äldre 8 Feb 15:09
    #7

    Dagen går i kärlekens tecken! =)

    Vi firar tvåårig förlovningsdag och ska fira med att äta massa skaldjur och bara mysa hemma.

    På förmiddagen är det högmässa i kyrkan vi ska gifta oss i och pastoratet har bjudit in de par som ska gifta sig där under året för att vi ska få höra lite passande psalmer osv. Trevligt initiativ! =) Kommer längta ännu mer till bröllopet!

  • BlomAn­na
    Äldre 8 Feb 23:17
    #8
    miaik skrev 2010-02-08 14:23:01 följande:
    Vi ska åka till stugan, äta god mat hela helgen, elda i öppna spisen, bada bastu och rulla oss i snön. Helt enkelt ha en ta hand om varandra och vår kärleks weekend.
    Gud vad mysigt!!
  • MochA
    Äldre 8 Feb 23:38
    #9

    Ett tips är att äta gå och äta på Brasserie Bobonne på Storgatan.
    Har tydligen en riktigt trevlig alla hjärtans dag meny.
    Vi åt födelsedagsmiddag där förra helgen:

    maxiander.blogspot.com/2010/01/fodelsedagsmiddag-tastesthlm.html

    Ett annat tips är att ta en "afternoon tea" på hotell diplomat! Toppenmysigt och lite personligare firande på eftermiddagen.

    maxiander.blogspot.com

  • BrideB­ecks
    Äldre 9 Feb 07:58
    #10

    Jag tillhör de som tycker Alla Hjärtans dag är ett kommersiellt jippo och därför protesterar lite mot det hela (precis som Halloween etc).
    Jag har 365 dagar om året på mig att visa hur mycket jag älskar min m2b. T ex kan man väl säga att vi hade en Alla Hjärtans Weekend i helgen då vi bara umgicks vi två, lagade god man, drack vin och pratade. Helt underbart, spontant och vi behövde ingen speciell dag till det.

    All respekt till alla som vill fira denna dag, alla är ju olika, och Plutten2010 jag hoppas ni får en underbar bröllopsdag på söndag!

  • käller­udd
    Äldre 9 Feb 08:13
    #11

    För mycket annat i år så vi har sagt att vi bara ska ta det lugnt, kanske äta lite extra god mat och bada skumbad (vilket vi iofs gör väldigt ofta annars oxå) inga presenter el så i år alltså!

  • AlaM
    Äldre 9 Feb 09:35
    #12

    Haha... mjoo... Det är ju sista lediga dagen innan The day så det blir nog mest hysteriskt flängande med att fixa allt :) Fast det är klart om jag är frisk till dess så kanske han får en puss. Har strängt förbjudit honom att komma nära sen ja blev sjuk. Är ju mindre än 2 veckor kvar och vill ju inte smitta honom lagom till bröllopet :)

Svar på tråden Vad gör ni för era älskade på alla hjärtans dag?