• Miss Giggle

Måttsydd/Skräddad kostym

Till bröllopet så vill mannen min väldigt gärna ha en uppsydd kostym som sitter bra. Problemet är bara att vi inte hittar ngn som gör detta i malmötrakten!?
    Någon måste ju finnas tycker man så om ngn har tips så emottages dessa tacksamt!

• Svar på tråden Måttsydd/Skräddad kostym
  • Sebastiána

Annars kan ni beställa från suitopia.se. Jag har inte någon personlig erfarehet själv men min BM funderar på att beställa därifrån.

Men det borde ju finnas någon som syr upp kostymer i Malmö/Lund!

• Petrailondon

Vi köpte också därifrån. Blev gör bra.

• Miss Giggle

Tack får kika in där!
    Ska sätta mig och fortsätta ringa runt till skrädderier imorgon, så hoppas vi få ett bra svar!

• BlackWIngedAngel

Annars kommer ju Mr. Mike till Malmö på söndag (14:e februari).
    Han brukar ha paketerbjudande. Min fästman fick två kostymer och två skjortor för 4000:-
    Men det tar ca 5-6 veckor att få hem dem i alla fall.

• Miss Giggle

det låter ju verkligen intressan måste jag säga! Så dit får vi nog bege oss. Är det betalning up-front eller vid leverans?

• KatjaB

vi ska beställa från suitopia. Det man sett på bilder och efter att ha läst recentioner så låter det bra och tryggt.

• BlackWIngedAngel

Just det ja; Jag vet inte hur nära ert bröllop är men Mike brukar komma till Sverige några gånger om året och skulle det vara något som inte riktigt passar så kan man lämna det till honom när han kommer nästa gång, så fixar han det. Men vi hade iaf inga sådana problem.

• Petrailondon

Om han kommer några gånger per år, det innebär ju att man maste bestalla 6 månader i förväg om man vill hinna ändra?

Svar på tråden Måttsydd/Skräddad kostym