OSA, till vem?
Sitter och är lite kluven,vem "ska" OSA:et lämnas till? Oss(brudparet), föräldrar, eller kanske toastmastern?
Sitter och är lite kluven,vem "ska" OSA:et lämnas till? Oss(brudparet), föräldrar, eller kanske toastmastern?
Enligt traditionen så är det väl föräldrarna som är värdpar som "bjuder in" till festen och också de man osar till. Nu för tiden är det nog mer vanligt att brudparet själva som står för festen och bjuder in. Då är det också brudparet som tar emot OSA.
I vårt fall är det ju vi själva som planerar allt och fixar och donar, så då vill jag ju att gästerna osar till oss, för jag gör själv festhäftet med gästpresentationer samt bordsplacering osv. Det är ju vi som behöver och vill veta vilka och hur många som kommer, inte vårt toastpar!
Instämmer helt å hållet, det är samma här.
Vi har bestämt att våra gäster ska osa till toastmastern (toastmasterna?!) då det är min syster med man. Ska också själv göra programmen men där kommer min syster också vara mycket delaktig, därför funkar det att gästerna osa till dem!!
Våra gäster har OSAt till en av våra toastmastrar. Det va väldigt skönt att slippa ta alla samtal och mail. Dessutom så kollade han med alla om de villa hålla tal och om de har nåra allergier. När alla hade svarat så fick vi en lista på vilka som kommer så nu är bordsplacering och festhäften gjorde. Jag måste säga att jag tyckte att detta upplägget va väldigt bra.
hos oss är det ju vi som bjuder in (även om föräldrarna är med och bidrar) och därför tycker jag att osa ska gå till oss. Är generellt lite allergisk över brudar som lägger på en massa uppgifter till hitan och ditan i bekantskapskretsen men det kanske beror på att alla jag känner är så upptagna av sig. Kanske beror det på också på att jag är ett kontrollfreak som vill sköta listor och sånt helt själv.
Jag ser faktiskt fram emot att få alla rosa små osa-kuvert i brevlådan hos oss
(vi kommer skicka med föradresserade och frankerade små osa-kuvert + lappar...ska bli spännande och se om alla fattar att det är så de ska svara. haha...