• LovelyLove

TV-programmet Kär & Galen

Någon som minns tv-programmet Kär & Galen?

Visst hade det varot roligt om det kom igen?
    Visserligen skulle jag inte vilja vara med, men det vore kul att titta på.
    Kära par som kan vinna sitt bröllop och roliga saker därtill, bilar, resor m.m

Ngn mer som saknar det roliga 90-tals programmet?

• Svar på tråden TV-programmet Kär & Galen
  • Martinaa

Kommer ihåg det: ja.
    Saknar det: Njaaa...

• Karolina A

Åh, klart man kommer ihåg Kär och galen med Lotta Engberg!

• Per och Rebecka

Signaturmelodin kan jag fortfarande få på huvudet ibland: "klockor börjar ringa, och flera tusen eldar börjar brinna..."

Men jag vet inte om jag saknar programmet direkt...

• Samarin

Absolut så kommer jag ihåg det! Och Lottas vackra kläder... :/

Jag kan inte påstå att jag saknar programmet, men det hade ändå varit kul med en ny version!

Själv skulle jag aldrig få för mig att gifta mig i direktsändning, men det är kul att kolla på andra!

• Sörön10

ååå ja! Lottas kläder! Jag var så fascinerad av dem! Hon hade typ alltid en blommig klänning och en enfärgad jacka i början av programmet, och sedan bytte hon, så att jackan var blommig och klänningen enfärgad!. ja ni fattar! =) Jag funderade mycket över det där! Färgerna var ju liksom de samma..

(kanske inte alls var så, men så upplevde jag det! haha )

• annaochmias

Hihi, jag äääälskade Kär och Galen! Visst var det så att det nästan alltid var tjejen som friade? Kommer ihåg speciellt ett frieri:

Tjejen gömde sig i en serveringsvagn på en restaurant som pojkvännen var och åt på. Ovanpå vagnen var det ett hål som hon stoppade upp huvudet genom och sen satte de en sån där serveringskupa över. Kyparen drog fram vagnen till pojkvännens bord för att "servera" och ryckte snabbt upp serveringskupan... den stackars pojkvännen fick ju nästan byta kalsonger för att han blev så chockad över att få se flickvännens leende huvud där, hahaha!

• aikidoaasa

Jag minns delar ur den. Själv var jag för ung då för att fatta alla saker var bra för, men jag tyckte det var romantiskt och kul.
    Första säsongen var det väl flest killar som friade, men andra säsongen så var det ju ett skottår. Så då var det tjejerna som skulle fria.

Jag minns ett frieri då han var och övningsdök i en bassäng. Då kom hon där helt plöstligt och skrev på ett plakat som hon visade upp under vattenytan. Det tyckte jag var läckert.

Det skulle vara kul att se något sådant igen. Jag är lite trött på att de serier som finns nu mest verkar vara ute efter att förlöjliga bröllop och de som vill gifta sig. (Undantaget är vårt bröllop i era händer även om den spårade lite den också)

• Oktoberbrud2010

Jodå jag minns programmet, var faktiskt publik i ett avsnitt. Och insåg att så skulle jag ALDRIG vilja gifta mig. Kyrkan var en ful kuliss inne i studion...

Men men kanske kul för par som vill gifta sig men slippa all planering och som dessutom är totalt ointresserade av att det ska vara romantiskt...

• KatjaB

åh, vilken nostalgi, tror jag såg varje avsnitt

• annaochmias

Åh fy f-n, så fruktansvärt... speciellet grovhånglet i slutet!

• Eftertioår

Hahahahaha!!

annaochmias skrev 2010-02-08 12:51:07 följande:
    Åh fy f-n, så fruktansvärt... speciellet grovhånglet i slutet!www.youtube.com/watch
  • Karolina A
    annaochmias skrev 2010-02-08 12:51:07 följande:
    Åh fy f-n, så fruktansvärt... speciellet grovhånglet i slutet!www.youtube.com/watch
    Vilket roligt klipp! Fast lite chockad blev jag allt, var det så det var, programmet jag tyckte så mycket om?
  • Karolina A

Och var det verkligen -95? Frisyrer, kläder, ja hela stilen - allt känns så gammalt!

• annaochmias

Ja, riktigt butt-ugly stil hade de ju, fy för matchande kläder på blivande brud och brudgum. Såg ut som ett par djurparksarbetare... Inget fel på folk som jobbar på djurpark men de där khakifärgerna och västen på bruden... *ryser*

• LovelyLove

HAhaha, fy fan, om de skulle göra ett sånt får det banne mig vara bättre..hahaha. Hhahaha, snacka om B. :P
    Fast kul ändå! Själv skulle jag aldrig ställa upp ngt sånt.

• lillalyckan

OJ! Jag skulle vilja se ett program med de som var med i programmet, tvinga dem att se en repris på sitt eget avsnitt och se hur de ser på saken idag
    Men visst var det lite inne att ha sån där silvrig dunjacka?

• Alexxxi

Jag minns!! Va bara ett barn då, kanske 7-8 år men tyckte det va jättekul!! Hade varit kul om det kom tillbaks igen men antar att det hade förnyats och förstörts då.

Svar på tråden TV-programmet Kär & Galen