• Twid

Hur många tärnor?

Har en liten fundering.. Hur många tärnor kan man ha igentligen!? Vi kommer att ha två st "huvud tärnor" Min bästa vän och min storesyster. Vi kommer att ha 3 små brudnäbbar Våra döttrar och så min syster dotter. 1,3 och 4år gammla.

tillsaken hör att jag skulle vilja ha mina två svägerskor med som tärnor oxå. Att det blir som ett litet led! Först mr."bestman" sen tärnor och näbbar och tillsist att vi glider in när dom kommit hela vägen fram och tagit sina platser! aaahh blir tokig på alla tankar och funderingar!

Kort och gott blir det rörigt med så många i följet!? h

Hänger ni med!?

• Svar på tråden Hur många tärnor?
  • ThereseR

Jag tycker man kan göra som man vill. I min värld finns inga "borde" och "måsten". Eller i vilket fall så bryr jag mig inte så mycket;) Vi har en brudnäbb, tre tärnor och två maschalker. Ojämnt och dant... men då har vi med de vi VILL ha med...och det är ju våran dag så det är vi som bestämmer!;)

• Martinaa

Så länge alla får plats där framme i kyrkan är det väl inga problem?

• Twid

okej tsck för svar! Vart lite fundersam! Haha ja så länge vi får plats! Men tanken är att 2 av tärnorna ska sätta sig i främre raden med barnen. Bara att dom ska gå in med oss och småttingarna! Eller på stolar! Vi får se! men skönt att ni inte rycker är galet med ett helt gäng tärnor!;)

• ThereseR

Nejnej, för guds skull... om man kollar på bilder både i tidningar och annat så finns det ju allt i från noll till typ fem av varje i följet. Det låter ju smart att låta näbbarna sitta ner i främre raden. Vår får väl stå/sitta framme så länge hon vill (Tänkte lägga lite godis i hennes blomsterkorg så hon har något att pyssla med :) och vill hon sätta sig på bänken så gör det inget heller.

• Twid

Smart med godis!!Hade jag inte tänkt på! Ibland är det faktist tillåtet med lite mutor;)

Har ni någon plan på vilken ordning ni ska gå in i kyrkan med?

När gifter ni er!? =D

• ThereseR

Vi gifter oss 10 juli. Tror att brudnäbben kommer gå först, sen vi och sen tärnor o maschalker

• JessicaJnsson

Ja det här är inte lätt.
    Dom som känns bekvämast för mig att ha som tärnor är nog dom som känner sig minst intresserade av rollen.
    Jag vill bara ha typ en eller två tärnor men jag har 7 att välja mellan...

Jag vill nog ha med alla 5 tjejkompisarna och mina 2 systrar under förberedelser och ankomst, och att dom sitter (eller står, vi är utomhus) långt fram. Då är dom med in i det sista men alla behöver inte gå med i följet, klädda likadant och känna sig obekväma.

Så jag tänker att antingen ber jag den eller dom 2 som faktiskt vill tärnrollen med alt vad det innebär.
    Eller också ber jag min lillasyster som står mig närmast gå med trots att hon inte vill ha hela ansvaret som tärna, typ styra upp möhippa och sånt...

Till saken hör att vi ska vigas i en park, uppe på en höjd, vid en musikpaviljong och alla kommer att stå, så det blir inte som i en kyrka.

• Twid

Våran nuvarande plan är att först går näbbarna in efter dom kommer "barnvakts tärnan" Sen kommer Marsalken och en tärna in brevid varandra (dom e sambos!) Sen kommer de två "huvud tärnorna" sida vid sida. Detta kommer ske till en typ av musik och när dom är på plats kommer någon bröllopsmarch att spelas och vi kliver fram från varsin sida i porten och spatserar in!

Hahah shit vilke planer man har! undra hur det verkligen kommer bli när vi väl står där!! Vi kommer ju inte se hur det ser ut när näbbar och tärnor går in efter som att vi kommer stå "gömda" Men det är tur att allt kommer att filmas från flera olika håll!

• Twid

Hahah det har knappt gått 20 min sen jag skrev och jag har redan hunnit ändra mig angående ingången i kyrkan! hahaha!

Är det vanligast att man har marsalk och tärnor efter sig när man går in? hur långt efter oss ska dom gå isåfall?

för vi kommer villja ha bilder på på oss när vi går in och då gärna utan något mer än kyrk gången i bakgrunden..

aaaaahhh komme rbli tokig av det här! hahah!

Hur skulle NI ha gjort om ni hade 3små brudnäbbar 4 tärnor och 1 marsalk? Och så brudparet såklart!!=D

• Sebastiána

Blir nog bara en tärna för mig.

• mrs sutherlin

Ja, min blivande är amerikan så jag blir nog "tvungen" till att ha 5 tärnor. Jag höll på att smälla av när han tilkännagav att han ville 5 marshalkar + best man, men det är ju bara att anpassa sig. Det blir nog dock inget problem att hitta 5 värdiga tärnor bland mina vänner :)

Så om du frågar mig så hoppas jag att man kan ha många haha

• Allez

Ja, det är nog så det brukar vara.

Twid skrev 2010-02-08 14:35:16 följande:
    Är det vanligast att man har marsalk och tärnor efter sig när man går in?
  • Senilia

Jag har min lillasyster och min bästa vän. Men jag hade tänkt att min blivande ska gå in, ensam, från sidan av kyrkan, sen följet och sist jag. Då går vi in av egen fri vilja, ingen som går efter och "tvingar" in oss i äktenskapet. Går det bra tror ni?

• Twid

Senilia: tycker det låter toppen! Skulle vara något för min sambo blir så jävla nervös! haha! '

senaste funderingen är om inte tärnor och marsalk (marshalk?Marschalk? hur stavas det? haha!) ska gå in när klockorna pinglar och lixom vänta på oss där framme.. men jösses va det här är svårt! haha! Nu har jag ändrat mig säkert 10 gånger! men ska prata med prästen om nån månad so hon kommer nog kunna ge oss tips! hon har nog sett ett och annat bröllop!

Vad ska ni ha för in och utmarsch!? Vi funderar på att ha "våran" låt när vi går ut. (Everytime we touch)

När vi går in vill vi ha den där otroligt pampiga som dom alltid har i filmer;)

Svar på tråden Hur många tärnor?