• MochA

Skor, stay-ups och korsetter?

maxiander.blogspot.com/

Hur tänker ni med skor?

Många modeller har öppen tå vilket gör det ganska komplicerat att ha stockings eller stay-ups. Samtidigt ska man ha strumpband och då passar det ju med strumpebandshållare och kanske stockings?

Och har ni tips på bra bröllopsskor?

Hur tänker ni med korsett?

Om man har en ganska bar klänning går det ju inte att ha korsett eller liknande under,ska man ta på det väl framme på hotellet då?

Hur har ni gjort/ska göra???

maxiander.blogspot.com/

• Svar på tråden Skor, stay-ups och korsetter?
  • mrsJR

Jag kommer ha skor med öppen tå och därför vara utan stay-ups då jag tycker det är snyggast med barbent till sådan skor. Strumpeband tycker jag att man kan ha ändå. Jag kommer designa mina egna skor då jag inte vill ha traditionella vita brudskor, det kan man göra hos bl.a: matildasfest.dinstudio.se/gallery_143.html (butik finns i Sundbyberg)

Den typ av klänning jag tänkt mig funkar inte med korsett, den kräver en free-bra alternativt inbyggd bh då den är ganska djupt ringad i ryggen. Jag tänker nog byta om till något fint nattlinne när det är dags att sova. Att byta om till något piffigt underklädesset känns för mig lite onödigt, jag gissar att jag och min man kommer vara väldigt trötta efter den långa dagen och stupa i säng. Blir nog inte utrymme för så mycket romantik då vi hellre vill dansa loss med gästerna halva natten (vi har ju resten av livet på oss att ha romantiska kvällar )

Jag tänker att det är bäst att anpassa underkläderna efter den klänning man vill ha och inte tvärtom, man kan ju alltid byta om till något mer spännande på kvällen sen.

• att säga ja

jag kommer att ha enkla bekväma underkläder under dagen (de är oftast snyggast under kläder) och sedan byter jag om på kvällen. då är de ju dessutom inte svettiga efter en lång dag:)

• KatjaB

jag har inte öppen tå, så då ser det ju snyggt ut med stockings (stayups utan limkanten) Tycker det är så fint, lite bökigt förstås med toalettbesök men det är det väl iallafall med brudklänning så det kan väl knappast göra till eller från.

Tänkte först ha en riktigt korsett, nu vet jag inte längre. Tror jag nöjer mig med en torselett istället, inte samma getingmidja men å andra sidan slipper jag ha brösten unnder hakan. Har D-kupa o då blir det ju stort ändå

• ThereseR

Hej!
    Jag kommer nog inte ha öppen tå, av samma anledning som KatjaB:) Jag tror jag kommer ha korsett- inte så mycket för att klänningen behöver det utan för att jag tycker det är snyggt och coolt och vill passa på att ha en sådan:) Kolla in korsetten.se eller evasunder.se (Sista adressen kan vara en annan men lägg in det på google så får du nog upp adressen:)

• MochA

Tack för era fina svar :)

Får se hur jag gör.

Att svara ja - smart tänkt, man vill nog byta i vilket fall efter en lång händelserik dag!

Katja B - Tips, ha dina panties utanför så är det inga problem med toaletten ;) Om panties och strumpebandshållare matchar så ser det lika fint ut, tycker i alla fall jag.
    Var tärna i somras och då fick vi hjälpa bruden på på damernas med klänningen, men lite krångel får man väl tåla :)

Trevlig helg!

maxiander.blogspot.com/

• KatjaB

ah, det kan man ju förstås ha.. det blir inte obekvämt då?

MochA skrev 2010-02-05 22:52:36 följande:
    Tack för era fina svar :)Får se hur jag gör.Att svara ja - smart tänkt, man vill nog byta i vilket fall efter en lång händelserik dag!Katja B - Tips, ha dina panties utanför så är det inga problem med toaletten ;) Om panties och strumpebandshållare matchar så ser det lika fint ut, tycker i alla fall jag.Var tärna i somras och då fick vi hjälpa bruden på på damernas med klänningen, men lite krångel får man väl tåla :) Trevlig helg!maxiander.blogspot.com/
  • MochA
    KatjaB skrev 2010-02-05 22:54:33 följande:
    ah, det kan man ju förstås ha.. det blir inte obekvämt då?
    Nej det tycker jag inte. Så brukar jag ha när jag har den typen av kläder :) Prova innan bröllopet någon dag och testa :)
Svar på tråden Skor, stay-ups och korsetter?