Bra underklädesbutik i Stockholm?
Jag behöver tips på bra underklädesbutiker med kunnig personal i Stockholmstrakten. Har precis fått veta att min klänning är klar för hämtning och då är det ju dags att komplettera brudutstyrseln.
Jag behöver tips på bra underklädesbutiker med kunnig personal i Stockholmstrakten. Har precis fått veta att min klänning är klar för hämtning och då är det ju dags att komplettera brudutstyrseln.
Jag rekommenderar Samiras på Götgatan, supergulliga!
Jag rekommenderar Gustaf Mellbins i Gamla Stan. I alla fall för de som är lite storbystade och vars storlekar inte finns i de vanliga affärerna.
Jag rekommenderar sturegallerian, det finns en liten butik där men de har riktigt bra grejer, jag köpte min korsett där.
Tack för tipsen!
Ska kolla in dem nästa vecka!
NK, de är helt suveräna och kostar inte mycket mer än vanliga butiker. En kvinna följde med in och måttade och donade och insåg att jag hade fel storlek! Den storleken de rekommenderade satt jättebra, men efter jag köpt min fina bh och underklädessett där så stack den bh:n upp i urrigningen på brudklänningen! Fick hitta ett annat alternativ och twillfit i ringen var även de jätteduktiga.
Högst upp på Åhlens City har dom en stor avdelning med underkläder i alla prisklasser, märken och modeller. Kunnig och hjälpsam personal + att provrummen är mysigt inredda och säkert 10 kvm stora
Details är också bra, ligger en butik på götgatan närmast Skanstull och en vid Fridhemspan (tror jag det var), annars är det bara att googla på namnet så får man reda på adressen.
NK, rekomernderar jag också. Trevligt bemötande och hjälpsam personal. Precis som på details.
Varuhuset har även en till butik som inriktat sig på burlesk/pinupp-kläder,acessoarer,underkläder mm.
Change, rekomenderas också. de har billigt och bra med variation på strl. Är man medlem brukar det välldigt ofta vara kampanj priser upp till 50-70% på sortimentet.
Agent Provocateur, Change i Täby eller i Sturegallerian :)
maxiander.blogspot.com/