• Snuffisen

Tips på lokal för bröllopsfika nära Ekerö Kyrka?

Hej!

Vi ska ha ett litet bröllop och blir 30 personer. Efter vigseln bjuder vi på bröllopsfika och något lite enklare i matväg.

Vi letar nu efter någon lokal som kan disponeras mellan ca kl. 15-18.30, alltså direkt efter vigseln.

Har kollat på Kyrkstugan men tycker inte att den ser så jättemysig ut. Ser dessutom lite trång ut.

Behöver nu all hjälp jag kan få!

Tack!

• Svar på tråden Tips på lokal för bröllopsfika nära Ekerö Kyrka?
  • tomlinn

Asknäs Gård precis bredvid kyrkan har ju tyvärr stängt, men det finns ett kafé i Träkvista nere vid båtklubben som är väldigt mysigt. www.nykrog.se/
    de verkar ha öppet på lördagar till kl 16 men kanske kan de flytta sin öppettid om ni hyr av dem? Dit går det också att promenera längs vattnet (ca...30 minuter?) men det är skogsstig en del av vägen så kräver promenadkläder av gästerna.

Åt andra hållet, utåt, ligger Rosenhills musteri www.rosenhill.nu/

några mysiga lokaler som inte redan är kafeer och restauranger vet jag inte om förutom kyrkstugan men hoppas att det finns någon annan som vet ifall det är en sån ni letar efter.

• Snuffisen

Tomlinn: Vi gifter oss fredag 11 juni. Har Asknäs Gård stängt då?

Tusen tack för alla dina tips!

• Snuffisen

Tomlinn: Har du sett hur kyrkstugan ser ut? Vad tycker du om den? Priset är väldigt bra :)

• tomlinn

Asknäs krog har stängt för gott - eller tills de lyckas sälja och någon ny vill öppna krog där. Tyvärr.

Kyrkstugan (jag gissar på att det är det jag har hört talas om som församlingshuset? ett litet hus ungefär vid början av allén?) har jag inte varit i sen min bästis föräldrar fyllde 50, och det är läääänge sen! Då hade de iaf fest med rätt många sittande gäster och vi tonårsbrudar som serverade jobbade i ett rätt stort kök. Däremot minns jag inget om hur det såg ut eller om det kändes mysigt.

• Snuffisen

Tack för er hjälp! Tullinge är tyvärr lite för långt bort :(

Svar på tråden Tips på lokal för bröllopsfika nära Ekerö Kyrka?