• Frida B

Drinktilltugg som går att förbereda?

Är det någon som har tips på goda drinktilltugg som man kan göra klart i förväg, gärna flera dagar? Jag vill att min serveringspersonal ska ha så lite som möjligt att göra på bröllopsdagen, så helst ska det bara vara att lägga upp på fat och servera. Någon som har något smarrigt tips?

• Svar på tråden Drinktilltugg som går att förbereda?
  • tippa

Vi hade jordgubbar - noll förberedelser och jättegott. Plus att det såg vackert ut - och gick i vårt färgtema...

• juventus

oliver pa sma spett, haller sig bra i kylen med lite folie over.

• cookie

Tunnbrödsrullar med pesto, gravad/rökt lax & fetaost.

Bred pesto på tunnbrödet, lägg på laxskivor, rulla ihop med en stav feta i mitten, skär i tunna skivor. Går bra att förbereda dagen innan.

• Johanna = en lat kock

marinerad ost - alltid gott både på buffe och som tilltugg (ex örtmarinerad chevre)

laxrullar/spenatrulalr med cream cheese

fritata - med tex lök el nässlor el sparris - i snygga bitar , håller i kylen några dagar, kan frysas

• Ann

Frida B

Min mamma har hittat smarriga kex hon ska baka. I tidningen Allt om Mat nr: 9 eller 10 finns ett recept på kex med oliver som bakas ett par dagar i förväg och förvaras torrt. Gå in på Allt om Mats hemsida så finner du säkert receptet. vi ska ha dessa kex och mousserande vin till välkomstdrink, något annat snacks också till de som ej äter kexen förståss.
    Lycka Till.

• mykee

Vet inte om du vill ha tilltugg till drinkarna i baren eller välkomstdrinken. Vi skall i alla fall ha olika melonsorter som tilltugg till välkomstbubblet. (Nu när jordgubbspriset ligger högre än en bröllopstårtsbit nästan) Skär skivor av melonen, skär sedan ut klyftor så man kan hålla i skalet och äta lätt.

• Draak

Vilka bra tips här fanns! Själv har jag spånat på lite finare mörk chocklad till välkomstbubblet. Kan det fungera? Ibland kör man ju med jordgubbar doppade i choklad, men jag tycker september är lite off-season för jordgubbar...

Svar på tråden Drinktilltugg som går att förbereda?