• Tovalisan

Brudjslöja, ja eller nej?

Jag står i valet och kvalet om jag ska ha slöja under vigseln. Jag kommer att ha en riktig prinsessklänning och funderar även på att ha krona, men känner att det kan bli lite mkt med slöja också. Står inte så mkt om slöjor och olika sätt att bära dem så jag vänder mig till er, hur kommer ni göra?

• Svar på tråden Brudjslöja, ja eller nej?
  • ranya

Jag kommer ha en princessklänning, tiara och slöja. Slöjan är kort, jag tycker inte det blir för mycket.

Du måste trivas i det, känns det för avancerat kan du skippa tiara/slöja. Slöjan enligt mig gör ju bruden

• Tovalisan

Ja, men jag tänker lite som du, att slöjan gör bruden. Mer detaljerad fråga; var sätter du slöjan, i tiaran? Har verkligen noll koll...

• ängeln24

Jag tänker nog bara ha slöja och inget annat...
    Ska nog till och med använda mammas som hon hade för 30år sen... Man kan fästa slöjan i håret eller med en krona/tiara.

• hernameispekka

om man har uppsättning kan man sätta slöjan under den.
    www.bestdressforwedding.com/img/big/wedding-veil-application.jpg
    eller i den
    img2.timeinc.net/instyle/images/2007/wedding/summer05/veil/summer05_veil8a.jpg
    eller över den (i tiaran)
    www.heritagegown.com/image/veil.jpg
    den sista går äver när man har utsläppt hår.
    Om man har utsläppt hår kan man även ha slöjan som bilden nedan
    www.bestbridalprices.com/glossary/images/Cathedral_Veil.jpg

Sen finns det ju olika sorters slöjor, som tex tyllslöja med vanlig kant, ingen kant eller mönster. (kan vara både långa och korta)
    www.bridalfashionmall.com/images/satin-2.jpg
    Sen finns även spansk slöja (mantilla slöja)som är mer detaljerade och ofta långa. Den läggs antingen på huvudet.
    www.davidsbridal.com/images/product/detail/P_6103_2_127297.jpg
    eller sätts under/över frisyren
    3.bp.blogspot.com/_Ye3BC5yJB-o/SdygleunPHI/AAAAAAAAFN0/UEDLcrfPqyU/s400/PalomaBlanca3860.JPG
    www.bestweddingdresses.net/wp-content/uploads/2008/12/perfect-20bridal-20veil-small.jpg

Sen finns det olika längder och man kan ha enkel eller dubbel
    nedan finns "alla" olika längder som enkel eller dubbel
    www.theweddingveilshop.co.uk/id153.html

Hoppas det gjorde dig lite klokare... Och som svar på din fråga. Jag personligen gillar slöja och till en prinsessklänning tycker jag det passar utmärkt!
    välj det du känner blir bäst :)

• Korallbruden

Skall ha längsta möjliga slöja som åker av till middagen.

• Avalon75

Jag har tänkt mig slöja, och att sätta den "under" uppsättningen (knut i nacken typ). Men jag kan verkligen inte bestämma mig för hur lång slöja jag ska ha.
    Min klänning är denna, och den är väldigt fin bakifrån.
    www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1.asp
    Därför vill jag ju att bröllopsgästerna ska kunna se klänningen bakifrån under vigseln...
    Jag har hittat en som är 72 cm och ser väldigt fin ut. Tror ni att det kan bli en bra längd?

• Avalon75

Glömde säga att jag inte ska ha någon tiara, utan "bara" uppsättning med pärlnålar (tror jag...)

• patrikoannika

Jag säger JA till slöja.

• att säga ja

jag ville ha slöja, men eftersom det blir ett litet bröllop, vi vigselförättare och två vittnen och sedan middag på vanlig restaurang skulle jag nog inte känna mig bekväm i det. funderar därför på att ha en slöja till bröllopsnatten:)

• bruden i skogen

Så fint. Tycker du om slöja så ta med det till din prisnessklänning och bli en prinsessa på din stora dag.
    Jag hade det då ajg gifte mig för mågna år sedan. Sedan sydde jag dopklänning av slöjan och alla barnen döptes sedan i denna.

• Toffi

Trodde inte jag ville ha någon, men sedan hängde de på mig en i en bröllopsbutik och jag ändrade mig. Klart jag ska ha slöja. Det finns ju inget mer tillfälle i livet man kan ha det tror jag. Kanske även brudkrona, men vill inte se utklädd ut.
    Är det någon dag i livet man kan breda på lite är det väl denna?!

Svar på tråden Brudjslöja, ja eller nej?