• Luckyy

tips på tårtfyllning

vi ska snart beställa bröllops tårta, så jag vill gärna ha tips på goda fyllningar..

• Svar på tråden tips på tårtfyllning
  • cajeli

Jag hänger gärna med i utvecklingen av denna tråd då vi brottas med dilemmat, fyllning i tårtan.
    Har funderingar kring en hallonmousse på en knäckig eller lite seg chokladbotten, vet dock inte om detta är genomförbart.

• agtiwi

Vi hade mango- och passionsfruktmousse i understa lagret och jordgubbsmousse i översta lagret. Sen hade vi kessella runt om och täckte sen med sockerpasta. Inte alls så sött som det låter, utan alldeles lagom då kessellan är syrlig.

• soonAmrs

Jag smakade en fyllning för nån helg sedan som var fantastisk! Hallonmousse och Passionmousse

• timonb2

Mousse i alla former är undertbart... beror ju på vad man gillar--- chokladmousse ( går ju att få med tex mintsmak eller vit choklad osv..)

• cajeli

Isset; tack för tipset! Nu ska här kolas in vad som kan var gott, man blir ju su´gen på tårta bara man ser hemsidan.

• jtm

Jag var på bröllopsmässan i stockholm förra helgen där Opera källaren presenterade deras bröllopstårta. överst vit chokladmousse, mitten hallon mousse med bitar av färska hallon i och botten bestod av brownie! supergott! (choklad men ändå vit om man trots allt vill ha en vit bröllopstårta!)

• MadeleineA

Vi ska ha jordgubbs mousse, vitchoklad mousse, samt färska jordgubbar. Den kommer vara i vit pasting med ljusrosa kallor i pasting på.

• martinannsofie

Jag var på ett bröllop där tårta bestod av kladdkakebotten (tror jag) eller någon slags chokladbotten sen var det björnbärsmousse och över det var det vitchokladmousse som sedan var övertäckt med vit marsipan.... den var så himla god så vi ska ha samma nu när jag och min blivande gifter oss...

• ILU

hej vi hade hallonmousse i den oversta fylningen och chokladmousse i den andra, hjartformat vit tarta med manga rosa rosor som samlades i ena kanten av hjartan.fick jatte manga komplimanger for den.

• pettan

Vi har fått förslag på: Browniebotten (är så gott så det bara måste vi ha!), chokladtryffel och passionsmousse med färsk frukt ovanpå!

• egensinnig
    jtm skrev 2010-02-07 21:28:18 följande:
    Jag var på bröllopsmässan i stockholm förra helgen där Opera källaren presenterade deras bröllopstårta. överst vit chokladmousse, mitten hallon mousse med bitar av färska hallon i och botten bestod av brownie! supergott! (choklad men ändå vit om man trots allt vill ha en vit bröllopstårta!)
    Exakt den kombinationen är en av mina vanligaste o godaste!! Browniebotten blir liite seg och så där härlig chokladig. Kan nästan inte bli godare!
  • hernameispekka

Vilken bra tråd! Finns så mycket olika så man har ingen aning om vart man ska börja!!

• Linna77

Vi var och provsmakade igår! Den vi fastnade för hade en tunn kladdkakebotten sedan vit chokladmousse. Därefter ett tunnt lager med biskvibotten och över det hallonmousse med hela hallonbitar i. Himelskt!!!

• Cherrygirl

Jag ska baka vår bröllopstårta själv och jag har valt att ha vitchoklad mousse och päron mousse i tårtan.. såå gott
    Dock så vet jag inte om jag ska ha vanlig sugarpaste eller om jag ska ha choklad sugarpaste (den är också vi i färgen).

• Kattpoet

min tårta kommer ha hjorton sylt utan frön och vaniljmousse med vidp grädde runt.

Svar på tråden tips på tårtfyllning