• JLo9

Chanti.se? Köpa vigselring på nätet?

Är det nån som har köpt vigselringar från chanti.se? Man kan beställa en provlåda med såna måttringar så att man kan prova ut sin ringstorlek och så följer det med en ring av den modell (förstod jag det som) man vill titta närmare på och kanske köpa.
    Nån som har provat detta? Jag tyckte det lät väldigt bra, men man vill ju gärna höra om det är någon som har erfarenhet av Chanti.se eller helt enkelt har köpt ringar via nätet.

• Svar på tråden Chanti.se? Köpa vigselring på nätet?
  • Angel2

Fanns många ringar på den jag sidan jag kan tänka mig.
    Är också sugen på att köpa ring där ifrån.
    Vill också höra andras åsikter.

• Kärleken9

Såg på vigelringarna, släta, så är de flesta i 14K guld, något att tänka på...

• Angel2

jag tror dom har mest i 14 karat har inte sett nån ring på deras sida som är mer än 14.

• evelinar

Det låter som ett väldigt bra sätt, alltså att de skickar med olika ringar så man kan testa hemma i lugn och ro :)

Tittade lite på hemsidan och det var många fina ringar :) Har ingen erfarenhet själv av hemsidan!

• JLo9

Jag hittade massor av ringar som jag kan tänka mig att ha. Men vad är det egentligen som blir tokigt om det är 14K guld och inte 18K?

• Kärleken9

JLo9: är inget fel i sig men något man ändå ska ha i tanke att de inte är lika ädel som 18K. 14K är egentligen hårdare än 18K och är ju den karat man brukar köpa tex utomlands.

• JLo9

Ok. Jag läste nånstans att 14K guld kan ha en lite annan färg än 18K, stämmer det?

• ThereseR

bluenile.com ska också ha bra näthandel...finns någon tråd om dom här på BT. ska kolla in chanti också:)

• shakynose

Dyrt, med tanke på vad man får. Jag skulle inte handla där.

• ThereseR

Håller med Shakynose om att chanti är rätt dyra...inte billigare än i butik i allafall.

Svar på tråden Chanti.se? Köpa vigselring på nätet?