• Höstbröllop 2011

Antik/Äldre Vigselring

Jag har funderat på mina ringar en hel del. Eftersom att vi ska ha ett 1920-tals bröllop med chica och lantliga inslag så skulle jag gärna vilja att även ringarna passar in lite i det temat.

Men nu till min fråga, är det "fel" att ha en begagnad gammal ring som man inte vet vem som burit tidigare? Blir det konstigt att använda den ringen eftersom att man inte har nån knytning till personen i fråga som ägt den förut?

Min förlovningsring är helt slät och ny, men det är själva vigselringen jag menar. Den vill jag ha i en mer äldre stil. (Finns bildex. i mitt galleri).

• Svar på tråden Antik/Äldre Vigselring
  • Aleta

Jag tycker att det är helt OK och faktiskt lite charmigt med en gammal ring även om man inte har någon anknytning till den.

• Korallbruden

Tycker inte att det är "fel" utan snarare väldigt personligt. Kul att våga något annat en dödligt tråkiga Shalinsringar som alla har.. det är ju bara fråga en nygift person: Har du modell solvind, rocky eller passion... och extremt hög andel svarar någon utav dessa modeller samt frågar: hur visste du det?

• Nicossambo

Jag tycket att det är helt ok att ha en ring som någon annan burit. Då vi letade förlovningsringar var jag inne på pantbanken där fanns det många fina ringar. Dock valde vi inte någon av dem då hela min familj och kollegor ifrågasatte det. Att bära någon annans ring betyder ja...... Vi bhittade de ringar vi ville ha till ett bättre pris än på pantbanken så vi köpte aldrig.

Men vill ni ska ni göra så.

• JollyO

Jag har precis beställt hem en ring från kaplans.se som är en gammal vigselring (den är graverad) men alla ringar man köper på pantbanken har ju inte varit vigselringar utan bara "vanliga" ringar också.

Jag är absolut inte skrockfull någonstans så då blir det inte något problem, jag tror inte heller att prylar har en själ eller nåt som kommer bringa otur till en eller så, så varför inte?!
    Håller med Korallbruden om hur tråkigt det är att "alla" har likadana ringar.

• JollyO

För övrigt kunde jag inte se ditt galleri!

• Aleta

Säg inget till vänner och kollegor i förväg utan ställ dem inför fait accompli så slipper du en massa kommentarer och skrock.

• miaik

Jag tycker att det är charmigt med gamla ringar, jag köpte en gammal, graverad ring för några år sedan. Fantiserade ihop att det var efter nån som hade varit lyckligt gift hela sitt liv men som kanske inte kunde få barn, därför var den på kaplans...
    Det kan ju vara helt hysteriskt romantiskt att den är där, det behöver ju inte vara skiljsmässa och tragik :)

Vi har gammalt guld i våra ringar, jag älskar att det finns en historia bakom och inte är som Korallbruden säger.. Tråkigt vanliga ringar!

• Korallbruden

"Tråkigt" vanliga ringar kan ju vara vackra också Gillar inte att ha samma som "alla andra" utan uppskattar när någon vågar och har skälvförtroendet att sticka ut från trygghetscirkeln...

• Höstbröllop 2011

Jo, ni har rätt. Jag kommer nog köra på en gammal, vacker ring i vitguld med diamanter :) Blir såå fint :)

Fast jag måste erkänna att jag tror att sakerna har själ, men däremot är jag inte skrockfull, och jag tror definitivt att ringens förra ägares energier finns kvar i ringen. Men det gör mej inget, det blir bara mer vackert då, mer levande med en historia i smycket.

• Tovalisan

Vi köpte min UNDEBARA vintage-förlovningsring på Kaplans och jag älskar den. Tycker att det är charmigt att den hat ett tidigare liv. Dessutom får man mkt ring för pengarna, samt att diamantindustrin är en rätt smutsig industri som jag ogärna gynnar. Dock är ju dimamanter en flickas bästa vän och nu sitter dom på rad runt hela mitt ringfinger, och det känns jätte bra! :D

Svar på tråden Antik/Äldre Vigselring