• Ergilwen

    Förlovningsring

    Hej!
    Jag vill inte ha en klassisk förlovningsring utan en helt annan ring (den är i guld men väldigt smal och vare sig slät eller med en diamant). Tror inte det får plats med gravyr i, vilket inte spelar så stor roll för mig.
    Min sambo vill inte ha förlovningsring, enbart vigselring (vi är inte förlovade än).

    Hur skulle ni gjort? Tagit en ring ni ville ha eller hellre valt en lite mer konventionell ring?

  • Svar på tråden Förlovningsring
  • Karolina A

    Klart du ska ta en ring du vill ha!
    Ett tips är dock att tänka ett steg längre, dvs att du redan nu funderar på om det finns några vigselringar som kommer passa till förlovningsringen du väljer.

  • Ergilwen

    Tja, ska jag bryta konventionerna så ska jag. Tänkte i såna fall ha förlovningsringen på ena handen och vigselringen på andra. Då är det enda viktiga att de båda är i guld (ev. sten i samma färger)

  • Jossefin

    Halloj!
    jag och min kille hade också problem med att välja ringar eftersom vi är så otroligt olika och inte kunde enas. MEN varför ska man enas, vi har kommit fram till att jag ska ha den som jag gillar mäst och han den han gillar mest. Det viktiga är steget att förlova sig inte vilken ring man ska ha. Kör hårt med den du gillar!!!

Svar på tråden Förlovningsring