Nervös kommande Gudmor!
För några dagar sedan blev jag tillfrågad av en mycket nära vän att bli gudmor till hennes son när han skall döpas om några veckor, vilket jag blev både rörd och lycklig över, vilken ära!
Och det fanns absolut inga tvivel på att jag inte skulle vara det!
Men nu några dagar senare, är jag fortfarande fast besluten om att vara det, men jag har börjat tänka, och har blivit tok nervös, trots att det är en månad kvar till dopet!
Jag har knappt någon erfarenhet av att hålla i små barn, tänk om han gråter sig igenom dopet!? Hur brukar man hålla barn på ett dop? Han är 3 månader vid dopet och väger redan nu 7 kg, tänk om man blir ?trött?! ;)
Vi bor ca 10 mil ifrån varandra, så jag har bara träffat den lilla två gånger, och kommer träffa dom en gång till innan dopet, så det finns ju inte så där jätte mycket tid för mig att ?öva? ;)
Föra veckan var jag iväg och handla present, ett set som man kan göra avtryck på fötter och händer i gips, som man sätter in i en ram tillsammans med ett kort? men nu helt plötsligt kanske det är futtigt nu när jag skall vara gudmor? Tips på vad man skall köpa?
Tacksam för lite tips ;)