• sommar04

Munsö - Ekerö

Hej,
    Håller på att planerar bröllop nästa sommar och vi tänkte gifta oss i Munsö kyrka. Första frågan, någon som har gift sig där? Hur var det?
    Sedan funderar vi på "billiga" festlokaler/ställe i området. Vi har tittat på Skytteholm, Rastaholm mfl men dom tar saftigt betalt. Några tips?

Tack och trevlig sommar!

• Svar på tråden Munsö - Ekerö
  • Miss C

Hej!
    Har inte Munsö Kyrka en församlingsgård?
    Ekerö kyrka har en som du kan hyra för ett par tusenlappar.
    Vid Lovö kyrka finns även en fin församlingsgård som går att hyra.
    Kaggeholms slott har ganska ok priser på mat men tyvärr vill de ej servera alkohol enligt sin styrelse. (Ej heller medhavd).

• sommar04

Tack för tipset!
    Jag ska höra med dom.

• beckie

Hej!
    Vi gifter oss i Munsö kyrka 27/9 i år, det är en helt fantastisk kyrka!!Rund och fin... Ska ni ha Svän Fogelkvist som vigselförättare?Tänk på att det är lite svår akustik i kyrkan, er solist (om ni ska ha någon) måste ha stark röst...

Jag rekommenderar inte församlingsgården vid Munsö Kyrka, den är en platt, ful 80-tals låda...Sitter där varje måndagskväll m kören, så jag vet...
    Ekerö hembygdsgård (församlingsgård) kostar 4000 kr att hyra ( 5000 om man vill ha den från fredag kväll till sön eftermiddag).
    Mitt förslag är Husby skola! Det är en gammal folkskola, rött tvåvåningshus, mycket fräsch och i gammal stil. Man kan ha middagen på övervåningen och dans i stora salen på bottenvåningen. Det finns stolar, bord och porslin för ca 80 personer, kök. Det kostar 1200 kr att hyra (fr fredag kväll till sö kl 12). Om du vill kan du få tel nr till mannen som sköter uthyrningen, men då får du lämna din mailadress (han vill nog inte ha sitt hemnummer utlagt på nätet...).
    Förresten, bor du på Munsö?
    Hälsningar frånMunsöbruden Beckie

• Mrs Eire

Jag kan rekommendera en helt suverän präst ute på Mälaröarna, hon heter Gunvor Jonsson. Vi ska ha henne när vi gifter oss i Sånga kyrka på Färingsö nästa år. Jag har ört henne många gånger, både på högmässa, bröllop och begravningar. Hon får en verkligen att känna sig lugn!

Svar på tråden Munsö - Ekerö