• Bröllopstokiig

Van Der Nootska Palatset

Hej alla BT:are,

Jag undrar om det är någon som varit på Van Der Nootska och haft sin bröllopsfest där.
    Undrar lite vad ni tycker och kostnad?
    Skulle bli väldigt tacksam för snabbt svar!
    Kostnaden per kuvert eller hela. Vi kommer att vara ca 80 pers.

Tack//

• Svar på tråden Van Der Nootska Palatset
  • Bröllopstokiig

Hej!

Jag har varit där på middag, vilket var väldigt trevligt! De har härliga lokaler. Bröllopsmiddag ligger runt 400-450:- per person, till det tillkommer dricka.

• Bröllopstokiig

Hej igen,

Jag undrar om det är det hela eller tillkommer även en hyra för lokalen.
    Gäller det en tre rättersmeny + bröllopstårta eller fixar man tårtan på annat håll.

Tack//

• Bröllopstokiig

08 - 644 99 60 är telefonnummret dit. Enklast är nog att ringa och fråga. Kanske också boka en tid för visning, då får man en känsla för personalen också.

• Bröllopstokiig

Hej,

Tack igen. Det är så att vi bara kollar runt lite med priser och så. Innan vi bestämmer oss för datum och så. Måste spara lite pengar också.

Kram//

• Bröllopstokiig

Flyttar fram inlägget lite bara.

• Bröllopstokiig

Vi hade vår bröllopsfest där den 6/10 och det var helt fantasktiskt. Otroligt proffsiga och nästan allt gick att fixa (utifrån våra önskemål). Det kostar inget att hyra lokalen utan lokal, personal, städning, 3 rätters och kaffe ingår i priset. Sedan tillkommer dryck.

Camilla, heter den tjejen som hade "hand" om oss. Slå dem en signal och fråga efter henne. Gå dit och titta hur ni tycker att det ser ut och ta med hem en menybroschyr. De brukar ha 4 att välja mellan.

De har 3 festlokaler beroende på hur många gäster det kommer att vara. Vi hade jättetur och var det enda sällskapet där och det var jättelyxigt. Alla gästerna tyckte det var otroligt vackert där och läget är super.

Lycka till!!!

• Bröllopstokiig

Glömde säga att de har ett avtal med ett bageri som heter Solsidan och ligger på Gärdet. Vi var där och tittade på bröllopstårtor. Ni bestämmer vilken ni vill ha och betalar per person och de ser till att tårtan kommer på plats och personalen serverar gästerna sedan (efter att brudparet skurit tårtan).

• Bröllopstokiig

Låter toppen, Honeymoon.

Vad kostade kalaset om man får fråga?

Kuvertpriset per person?

Tack på förhand//

• Bröllopstokiig

Priset per kuvert var ca 480 kr, om jag inte minns fel och sedan kom ju dryck till.
    Tror att notan gick på ca 42.000. (vi var 70 gäster).

Som sagt, fantastisk lokal och super service!!!

• Bröllopstokiig

Vi var på bröllopsfest på Van der nootska och blev inte särskilt imponerade. Maten och servering var bra, men baren var jättedyr. Det stängde tidigt. Dessutom fick vi höra från brudparet att den "avtalsmässiga" tårtan var mycket dyrare än om man fixade en själv. Dom beställde egen bröllopstårta och då ville lokalen ta ut en "uppskärningsavgift". Efter lite gräl strök dom så småningom den.

• Bröllopstokiig

Vi hade fri bar dvs vin, öl, cider och alkoholfritt. Ville man ha sprit fick man betala själv. Och i det totala priset så ingick alltså detta. En del kanske tycker det är dyrt. Men det beror ju på vad man har för resurser och vad man vill.

Kan hålla med Ubbe att de stängde tidigt. Musiken slutade 00.30 och festen var slut 01.00. Tyvärr har de inte tillstånd efter 01.00 då det är många boende runtomkring. Det är ganska vanligt att festlokaler inte har längre tillstånd. Då bröllopet började kl 15.00 så tyckte åtminstone vi att det räckte. Vi var så trötta och ville rå om varandra. Det roliga var att ett stort gäng av våra vänner (alla kände inte varandra) drog vidare ut på nattklubb och hade haft jättekul. Det är ju ett alternativ.

Törs inte säga något om tårtan, men vet att de flesta ställen tar ut en serveringsavgift då de tar hand om den och skär upp den och paketerar den (om man vill ta med resterna hem)m.m. Det ingår ju inte i det totala priset och då vill de väl få en liten ersättning för det. Rätt eller inte, vad vet jag. Vi hittade en väldigt läcker tårta som var lätt med citron fromage och limespegel. Fantastiskt gott.

Hur som helst så var vi helnöjda med stället och så var alla våra gäster och det är ju huvudsaken. Ubbe: Trist att dina vänner hade en tråkig erfarenhet av dem.

• Bröllopstokiig

Det låter verkligen toppen, Honeymoon.

Så i priset (42.000 kr) ingick alltså vin, öl och cider men inte sprit. Det låter inte speciellt farligt tycker jag. Var det bara efter middagen eller gällde det drickat till maten också?

Kram//

• Bröllopstokiig

Det ingick ju inte i kuvertpriset. Ingen dryck ingick i priset. Men med fri bar och vin till maten och champagne som välkomstdrink så slutatde notan på det.

Jag tycker det var jättebra.

• Bröllopstokiig

Låter toppen, Honeymoon.

Vi får se vad det blir.

Tack för all hjälp!!!

• Bröllopstokiig

Är det några fler som har erfarenheter av van der Nootska Palatset?

//Helena

• Bröllopstokiig

Hej Honeymoon
    Jag kommer med en till fråga, vi har bokat preliminärt där så det är bra att du har så mycket information.
    Jag undrar hur det var med parkeringar, vi har sett att det finns inte så mycket platser runt omkring, var det något problem för dina gäster
    Tack
    Cattis

Svar på tråden Van Der Nootska Palatset