• smultronblom00

klänning till borglig vigsel

letar efter en fin rosa klänning men hittar ingen.
    nån som vet?
    har en vit i mitt galleri vad gillar ni den?

• Svar på tråden klänning till borglig vigsel
  • Emmz

Den är jättefin men kanske lite mer av en strandklänning än en bröllopsklänning? Uh, jag vet att det är svårt för jag letar också efter en klänning till vår borgerliga vigsel. Det är svårt att veta vilken "finhetsnivå" man ska lägga sig, men jag tror inte jag kommer att välja en bomullsklänning för lite lyxigare vill jag att det ska kännas. Hittade den här: www.rodeoshow.com.au/mitzi-dress.html
    Här är det en tjej som haft den på sig på sitt bröllop: rummeybears.blogspot.com/2009/12/blog-post_6796.html

Har ingen aning om vad du gillar men tog en snabbkoll på asos.com och hittade den här som ju också var fin. Och rosa :)
    www.asos.com/Lipsy/Lipsy-Brocade-Prom-Dress/Prod/pgeproduct.aspx&cid=8799&sh=0&pge=2&pgesize=20&sort=-1&clr=Cream

• 090208

Kan ju paminna om att man kan ha "vanlig" brudklanning vid en borgerlig vigsel. Vill inte vara en pain in the arse men trist att folk verkar tro att borgerlig inte ar lika glamouros.

Men nu kanske det inte alls ar sa...

• Emmz

Jo, det är klart man kan. Men jag vill inte :) Har svårt att se att jag skulle känna mig fin i en "traditionell" brudklänning (för jag antar att det är det du menar) Jag planerar att vara as-glamourös!!

• Emmz

...och är det inte så att man faktisk kan vara MER glamourös på en borgelig vigsel när man inte har en kyrka som tycker si och så om vad som passar sig? Säg att jag till exempel vill ha en v-rigning som går JÄTTE djupt ned (snyggt och glamouröst, tycker jag) så kanske inte det funkar jättebra i en kyrka? När jag sa "finhetsnivå" så menade jag nog mer hur pass traditionellt man vill att det ska vara snarare än hur glamouröst :)

• 090208

Puh, skönt att höra. Precis som när brudar inte vågar ha färg i kyrkan.

Hittat nån klänning..?

• KatjaB

Det finns ju en del rosa brudklänningar om det är nåt sånt du är ute efter?
    Eller är det mer balklänning du vill ha?

Såg en tärnklänning i köp&sälj här som var rosa.. nåt sånt kanske?

Vi gifter oss också borgerligt, men jag har en vanlig brudklänning. Det är just hela religionsbiten vi inte vill ha, kläderna tar vi gärna på oss

Svar på tråden klänning till borglig vigsel