• ElinJ

    Rockbröllop - Svart & lila

    Jag & min sambo tänker ha svart & lila färgtema
    på vårat rockbröllop! Jag skulle behöva lite tips på dekorationer mm...
    Hittils har vi köpt:
    lila & svarta ljus + ljusstakar
    lila & svarta rosenblad till borden

  • Svar på tråden Rockbröllop - Svart & lila
  • Linadesign

    Jag tror att svarta dukar med lila bordslöpare vore effektfullt! Om ni inte tycker det blir för dystert... Isåfall funkar ju alltid vita dukar.

    Som dekoration kan ni plocka björkkvistar (innan de fått blad) och spraya svarta.

  • Samarin

    Håller med ovan talare. Snyggt med svarta dukar och lila löpare. Man kan ju ha kanske två olika nyanser lila, så det bryter av lite. Kanske ljuslila löpare.

    Annars tycker jag det är skitcoolt med rockbröllop! Det skulle jag också vilja ha, jag menar vi är ju rockare, så varför inte?!

  • ElinJ

    Det var en riktigt bra ideé med björkkvistar!!Det ska jag absolut ha! Vi tänkte oxå på lila bordslöpare hittade lila dekorväv på panduro hobby som nog blir fint till svarta dukar.

    Har ni några mer förslag??

  • spunge

    hoppar in här ja me! vi ska me ha svart å lila som färgtema. har lite ideér, men behöver fler!

  • Tattoo82

    Vad har ni mer som gör det till ett rockbröllop? Låtar till vigseln? Vill gärna ha lite tips! Vi har också lite rockigare bröllop men med färgerna svart, vitt och rött!

  • Fenixx

    åh vilket härligt tema!! ni måste ju såklart ha en rockig och fräck cake-topper på tårtan eller göra hela tårtan i tema!

    om ni har flera småbord så istället för nummer så kan ju borden heta nån känd rockare, eller låtnamn.

    och såklart ska väl solosångerna vara rockballder osv.

    nu babblar jag iväg..men jag älskar både rock och tema så.

    www.magicmud.com/uploaded_images/Rock-Band%27s-Wedding-Cake-Topper-786748.jpg

    s.ecrater.com/stores/2282/430573f251c26_2282n.jpg

    sen är det ju självklart att göra buketten med färgerna, och göra den lite mer rockig med svarta detaljer som kanske sånt där svart låtsatsgräs, fjädrar, svarta pärlor. ja man kan ju hitta på lite.
    www.wedshop.se/ProductView.asp&catID=10

    66.34.224.169/uploads/images/content/CeanOne_bouquet_black.jpg

    www.myweddingflowerideas.co.uk/wedding-bouquet/black-and-white-wedding-flowers-lgra-e.jpg

    lycka till, kommer bli kanonsnyggt. måste visa bilder sen.

  • Fenixx
    Tattoo82 skrev 2010-03-21 20:36:05 följande:
    Var hittar man cake topper nr 2??!
    jadu, vet inte vart i sverige den finns längre. men går nog att söka på utomlands. typ caketopper scuuls.

    annars har jag den hemma också om du skulle vara intresserad.
Svar på tråden Rockbröllop - Svart & lila