• Karolina1980

    Ni som har gift er/kan bröllop

    Jag undrar om någon vet om hur vanligt det är att folk får förhinder nära inpå bröllopet?

    Någon som har råkat ut för att kompisen inte kunde komma för att hennes/hans barn blev sjuk eller liknande?

    Anledningen att jag undrar är för att jag är lite rädd för att vi kanske har räknat för mycket med att alla som har tackat jag verkligen kommer att komma. Vi kommer inte ha ett så stort bröllop (40 pers).

    Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter?
    Tusen tack!

  • Svar på tråden Ni som har gift er/kan bröllop
  • Aleta

    Min erfarenhet är att åtminstone en person alltid blir sjuk samma dag, men man kan ju aldrig veta.
    På vårt bröllop med 120 gäster var det två personer som inte kom. I båda fallen kom deras man/fru, så hela familjen stannade inte hemma.

    Vi brukar samla en massa vänner en gång per år, vi är då ca 30 personer och i tre av fem fall har en person blivit sjuk dagen innan och inte kunnat komma.

  • Karolina1980

    Åh.... vad nervöst! Jag hoppas att din statistik kan stämma för oss med på våran stora dag! Sånt där kan ju verkligen göra en ledsen också...

  • bridesilly

    På vårat bröllop skulle det komma 30 personer och alla kom, ingen sjuk eller va tvungen att vara hemma pga andra omständigheter.

    Visst är det tråkigt om en bra vän eller släkting inte kan närvara men oroa dig inte för det nu. Bröllopet blir säkert hur bra somhelst iallafall.

  • Ab fab

    vi hade 75 gäster. En avbokade i veckan pga sjukdom, en avbokade dagen före pga sjukdom och en avbokade samma dag pga probelm med barnvakt

  • Karolina1980

    Nä jag håller med, det är ingen ide att oroa sig över det.
    ...Jag läste i en festfixarbok nyligen att man skall räkna med att 10% inte kan komma vid en tillställning. Så i mitt fall bör det handla om kanske 4 personer.... hm... men det är ju dom som kommer som räknas. Eller??? Hehe...

    Tackar ändå för peppningen! Gulligt!

  • 27juni2009

    Av de som tackade ja till att komma på vårt bröllop så kom alla
    Men jag skulle ju tippa på att det skiljer sig lite när på ået man gifter sig, under höst/vinter tenderar det ju att gracera flertalet sjukor vi gifte oss i juni o veckan innan hade jag ungarna hemma eftersom de kom nån eftersläntare på "magsjuka" i dagmammans närhet o de ville vi verkligen inte riskera

  • Linadesign

    Om man har ett litet bröllop så faller nog färre bort än på ett stort, eftersom man endast bjuder de närmsta vännerna och familjen. De som generellt faller bort är ju oftast folk man inte står lika nära. Men när det gäller sjukdomar så vet man ju aldrig. På vårt bröllop föll två personer bort pga sjukdom. Det var iof bara den ena som var sjuk, men tjejen var tvungen att stanna hemma och ta hand om sin make eftersom han dan innan vårt bröllop kom hem efter flera dagars vistelse på sjukhus. Vi visste ju att han inte skulle kunna komma när han blev så sjuk, men hon hoppades på att kunna komma, men avanmälde sig kvällen innan bröllopet. Då hade vi redan dukat och satt ut alla bordsplaceringar, så det fick vara som det var. Men vi visste att hon kanske inte skulle komma, så därför hade vi placerat henne längst ut på en kant. så det var absolut ingen fara.

    Övriga avhopp kom tidigare. Vi hade ett bortfall på ca 10%. 7 av 67 pers.

  • CeKe

    vet inte alls egentligen. Vet bara att min sambo i sista stund blev tvungen att stanna hemma från ett bröllop vi skulle på i höstas. han fick kvällen innan en fruktansvärd nackspärr och kunde inte annat än ligga i sängen, knappt gå upp för att ta sig till toan, och därmed inte sitta på tåg 6 timmar enkel resa för att ta sig dit... Så sånt kan ju också ske tyvärr.

  • molnis

    Vi hade 1 av 59 gäster som tackat ja som ej kom på grund av askmolnet för han bor i italien. Hade några krassliga som kom och försökte vara med så länge de orkade.


     

Svar på tråden Ni som har gift er/kan bröllop