• Iafia

    Svarta sandaler?

    Jag ska vit bröllopsklänning (gifter mig i sommar) men vet inte riktigt vad jag ska ha för skor. Jag har ett par svarta sandaler som är bekväma att gå i och som är lite finare än vanliga sandaler. Kan man ha svarta skor till vit klänning? Skorna kommer att synas för klänningen slutar strax nedanför knäna. Ska det vara sandaler över huvudtaget eller ska det var mer hel sko. Jag vill inte ha klack på grund av rygg- knäproblem. Jag tycker det är väldigt svårt att hitta snygga skor som passar när det inte ska vara klack. Kan skorna vara beigea eller svarta till vit klänning eller ska de oxå vara vita?

  • Svar på tråden Svarta sandaler?
  • fjutjur brajd

    Personligen skulle jag föredra ljus (inte nödvändigtvis vita) skor på ett sommarbröllop. Men smaken är ju som baken. Visst kan även ett par svarta skor funka. Testa skorna tillsammans med klänning. Ta gärna några kort för att se hur det ser ut.


    Jag tycker att nån typ av sandaletter passar bra på ett sommarbröllop. Det behöver absolut inte vara en hel sko.


    Men det här är ju bara mina åsikter. Det viktiga är ju vad du tycker!


  • Julibrud och nästan 30

    Jag tror de kan vara riktigt snyggt med svarta sandaler till klänningen och då har man ju en riktit bra orsak att få gå på pedikyr ;)

  • Moi mokulat

    Jag älskar verkligen skor och helst svarta skor.
    Men jag tänker hitta par ljusare sandaler.
    Silver? vita, sand färgare är ett bättre val.

  • Fröken Strössel

    Jag ska nog ha svarta ballerina till min knäkorta klänning. Hade först tänkt ha ceriserosa skor men har nu bestämt mig för svarta och svart band i midjan.

    Tycker att kontrasten svart/vit är superfin!

  • Moi mokulat

    Jag ändrar mig faktiskt lite.
    Kan gå.

    Såg en tjej som hade knäkort kläning och svart vit prickiga ballerina skit snyggt.

  • Iafia

    Hur ska jag kunna bestämma mig?

    Om jag skulle köpa nya skor skulle jag nog i så fall vilja ha ballerinaskor för de ser sköna ut. Kan man ha ljusblå i så fall? Vårt tema är hav/blått.

  • ÄngelRos

    Jag tycker att du kan ha ljusblå ballerina. Plocka upp färgen i brudbuketten eller håruppsättningen. Din blivande make kanske ska ha en ljusblå slips/fluga/kavajnäsduk :P!

Svar på tråden Svarta sandaler?