• Iafia

    Sambons kläder

    Vi ska ha vårt bröllop i slutet av juni. Jag har lite funderingar kring sambons kläder på bröllopet. Han använder inte kostym mer än vid typ begravning, stund och sånt. Jag har hittat vilken klänning jag ska ha men sambons kläder är inte klara än. Han har en kostym som han köpte till studenten och den kan han iof sig fortfarande ha men den har varit med vid lite olika begravningar och då tycker inte vi att det känns så kul att ha den på vårt bröllop. Jag tycker att kritstrecksrandigt är väldigt snyggt men jag vet inte om den så ska vara mörk grå eller mörk blå.

    Många skriver att det ska vara väst till men måste man ha det? Blir det inte väldigt varmt på sommaren? Vi hade nog tänkt att det ska vara slips men jag har läst på flera ställen att det ska vara plastrong. Kan man inte ha slips? I så fall hade vi tänkt att slipsen skulle ha vårt tema, hav/blått, med en vit skjorta.

    Jag vet att det finns mycket valfriheter men samtidigt vill vi ju inte att det ska vara helt fel. På inbjudningskorten har vi kavaj som klädkod.

  • Svar på tråden Sambons kläder
  • KatjaB

    Vad vill han själv ha?
    Plastrong är väl bara mer populärt vid bröllop, klart han kan ha slips om han vill, samma sak med västen, det är inget måste. Däremot tror jag att många väljer till västen och plastrongen dels för att de tycker att det är fint, men också för att brudgummen ska vara mer uppklädd än de övriga gästerna.. men det är ju en smaksak

    Min sambo ska ha en kostym med väst i samma tyg, vit skjorta med arbetarkrage, plommonstop och eventuellt fluga. Han tänker att han kan ta av sig kavajen sen till festen om det visar sig vara riktigt varmt den dagen, och då är det ju snyggt att ha väst så man inte bara har skjortan då. Men det kanske är ett stort etikettsbrott att ta av sig kavajen

  • Iafia

    Det kan ju vara riktigt varmt den dagen vi ska gifta oss. Är det etikettbrott att ta av sig kavajen ska han nog inte ha väst. Han vill inte ha plastrong men slips går bra. Han är uppklädd bara han har slips och kostym eftersom han bara använder det till speciella tillställningar.

Svar på tråden Sambons kläder