• BlivandeFruPettersson

Någon som beställt från Nordstrom?

Trodde jag hade hittat min brudklänning för länge sen, men så snubblade jag över shop.nordstrom.com och föll totalt för en klänning där. Är det någon som handlat därifrån och hur fungerade det i så fall?

• Svar på tråden Någon som beställt från Nordstrom?
  • Andreas flicka

Hej,

Jag har beställt från Nordstrom två gånger, en fantastiskt fin klänning (som en mupp till kemtvätt förstört) samt en väska. Båda gångerna funkade utmärkt och jag fick varan inom 3 dagar. Superbra service. De skickar varorna med DHL. Man måste ringa och beställa om man inte bor i USA - med det är ju bara bra, då vet man att det blir rätt.

Första gången kostade klänningen 300 dollar och jag gick betala en tull på ca 200 kr, Andra gången kostade väskan 400 dollar och jag fick betala en tull på ca 350 kr. Tullen betalade man direkt till DHL. Jag behövde inte betala moms för varan, tror att det kan bero på att varan skickades med bud och inte med vanlig post. Men det är bara en gissning.

Lycka till!

• FramtidaFruSandberg

Andreas flicka skrev 2010-01-21 18:32:45 följande:

Hej,Jag har beställt från Nordstrom två gånger, en fantastiskt fin klänning (som en mupp till kemtvätt förstört) samt en väska. Båda gångerna funkade utmärkt och jag fick varan inom 3 dagar. Superbra service. De skickar varorna med DHL. Man måste ringa och beställa om man inte bor i USA - med det är ju bara bra, då vet man att det blir rätt.Första gången kostade klänningen 300 dollar och jag gick betala en tull på ca 200 kr, Andra gången kostade väskan 400 dollar och jag fick betala en tull på ca 350 kr. Tullen betalade man direkt till DHL. Jag behövde inte betala moms för varan, tror att det kan bero på att varan skickades med bud och inte med vanlig post. Men det är bara en gissning.Lycka till!
    Måste man verkligen ringa till dem? De har ju en sån där internationell beställningssida, kan man inte beställa över nätet där? jag tycker också de har superfina klänningar
  • Andreas flicka

Det kan ju vara så att det är ändrat nu, dvs att man inte behöver ringa längre. Testa!

• BlivandeFruPettersson

Okej, tack! Låter ju bra att du fick dina beställningar såpass fort, då borde jag kunna vänta ett tag och komma i lite bättre bröllopsform innan jag tar måtten

• Andreas flicka

Ja haha, det är super! Skulle också vilja kunna vänta lite innan jag beställer. Skulle vilja gå ner ett par kanske högst 5 kg men ska man beställa en brud-brudklänning så måste man ju vara så tidigt ute. Man vill ju faktiskt slipa formen lite haha!

• Andreas flicka

Nej nu publicerade jag inlägget för snabbt.. Vilken känning är det du har tittat på? *nyfiken*

• scimmietta

Jag har beställt min klänning från nordström, den är på väg
    De har fantastiskt fina grejer och klänningarna är inte så dyra heller!
    Vilken har du kikat på??

• BlivandeFruPettersson

Denna är det: shop.nordstrom.com/S/3038288/0~2376776~2374327~2374331~6014155?mediumthumbnail=Y&origin=category&searchtype=&pbo=6014155&P=1 , lite enklare modell men jag tycker att den är så himla fin.

• scimmietta

Jättefin!

Själv har jag beställt en kortare klänning:
    shop.nordstrom.com/S/2920434/0~2376776~2374327~2374331~6014155?mediumthumbnail=Y&origin=category&searchtype=&pbo=6014155&P=2

Kan inte se mig själv i en lång bröllopsklänning och den här är fantastiskt söt!

• Andreas flicka

Bådas klänningar var väldans fina tycker jag!

Det är bra att dollarn är låg!

• scimmietta

Min klänning kom fram i går... helt fel storlek!!! Ajjajaj... Gick inte ens att sy in så stor var den. Och då hade jag dubbelkollat med storleksomvandlare och rubbet.
    Så jag satt med Nordstroms kundsupport i går kväll och försökte reda ut situationen. Tyvärr finns inga klänningar i den modellen i min storlek och de visste inte heller om de skulle få in den igen. Antar att det inte var meningen att jag skulle ha den klänningen... så det är bara att skicka tillbaka och försöka mig på något nytt!
    Kundsupporttjejerna var fantastiskt trevliga och hjälpsamma som tur var... Spanat in en NIXA klänning nu... vi får se hur det går

• BlivandeFruPettersson

Nej, vad trist för dig!! Nu blir jag lite fundersam över hur jag ska göra här, kanske ska beställa tidigare än jag tänkt då, ifall det blir knasigt. Hur var storleken för dig, Andreas flicka?

• Andreas flicka

Jag beställde storlek 8 som ska motsvara 38. Men den var för stor. Så jag fick justera klänningen hos en skräddare, borde ha köpt strl 6. Glömde skriva att amerikanska storlekar kan vara lite stora. Nu har jag iofs bara min enda klänning att jämföra med, men har hört det av andra också. Bl.a. en kompis till mig som köpte sin brudklänning (eg en tärnklänning)från en amerikansk sajt. Hon var gravid då hon skulle gifta sig och köpte därför klänningen i en storlek större än sin vanliga samt i "gravidversion". Hon fick sy in klänningen minst två storlekar.

• scimmietta

Jag skulle också ha beställt en storlek 6 för mina mått men enligt storleksomvandlaren skulle jag ha en storlek 10 iom att jag normalt sett har en svensk 38. De är väldigt stora i storleken!! Iom att den var så stor ville jag inte chansa på att sy in den heller, det hade nog inte blivit snyggt...
    Har köpt en NIXA 8521 nu på Svahns i Kungsbacka, tycker fatiskt den var snyggare och mer bröllopsaktig än nordström klänningen. Så jag antar att det var den bästa lösningen

• BlivandeFruPettersson

Jahopp, en eller två storlekar mindre än vad man tror verkar ju vara vad som behövs för att den ska sitta okej. Känns ju lite läskigt att beställa så om den nu skulle bli för liten istället. Mjaja, det löser sig!

Svar på tråden Någon som beställt från Nordstrom?