clementin7 skrev 2010-01-23 18:00:59 följande:
erica 1982: Visst kan man känna sig besviken att man inte får göra möhippa från någon men då hade jag nog hållt det inom mej lite mer för det är trots allt brudens val. hennes toastmaster har aldrig tyckt om mej och skrev inte brudtärna under mitt namn på festprogrammet eller bordsplaceringen och min vän sa att hon orkade inte bry sig om det och jag kände mej besviken att hon inte rättade till felet men sa inget ändå. det var trots allt hennes bröllop och jag ville inte lägga mej i.shakynose: Du skriver att du oxå hade blivit sårad om någon sagt att hon inte litade på dej längre. men skulle du såra någon vän gång på gång och sen inte tåla höra sanningen tillbaka? Hon har sårat mej flera gånger om och nu fick jag nog att självklart måste vara ärlig och säga att jag inte litar på henne längre. Jag har haft en svår period i mitt liv då jag var deprimerad men började ta mig uppåt. då ett år innan hon skulle gifta sig sa hon: PÅ mitt bröllop får du inte vara deprimerad eller ledsen eller nåt för du ska va min brudtärna och vara där när jag gifter mej. Låter inte det egoistiskt? och jag kan garantera att det var inget snällt medlidande sätt hon sa det på utan hon var helt enkelt rädd att min deprission skulle förstöra hennes dag. Nej tack en sådan vän behöver inte jag och ärligt struntar jag i om hon blir sårad för att jag äntligen vågar säga att jag inte litar på henne. Det är något hon ska klara av att ta efter all svikelse hon gjort mot mej.jag har aldrig svikit henne eller vänt henne ryggen så vad ska jag be om ursäkt för? ska jag be om ursäkt för att jag är sårad av henne å inte klarar av att lita på henne mer?? att jag vågar vara ärlig nu?Nä självklart inte.
Alltså, om du ärligt talat inte vill vara hennes vän längre så är det väl inget att diskutera ens? Du verkar ju inte ha varit ärlig mot henne heller förrän nu, så då är det väl egentligen ingen förlust för någon av er?
Jag kan bara säga hur jag hade gjort, och jag hade definitivt bett om ursäkt om en vän blev ledsen över något jag sagt även om jag själv kände mig sårad av något hon sagt. Men jag vet inte allt om er eller eran relation så jag säger inte åt dig att göra någonting.