• quilla

Brudklänning med ärmar

Vilka är de finaste långa klänningarna med ärmar som du har sett?

Eller har du kanske haft någon själv?

• Svar på tråden Brudklänning med ärmar
  • BlomAnna

www.yala.se/ finns klänningar med tre kvarts ärm iaf.

Hittat några när jag googlat men kan inte säga vart riktigt...

• sindri

ja blev helt kär i den som finns i mitt galleri när jag såg den så de blev en likadan fast kinaklänning

• Astro

Kolla den med lång ärm på Haléns.se, den är jättefin!

• BlomAnna
    Nordiskbrud skrev 2010-01-21 10:28:22 följande:
    Den här från Ewie tycker jag är jättesöt, och den är så vacker på också www.ewie.se/index.954---1.html
    Åh herregud! Den var hur fin som helst...Alla klänningar på sidan var fantastiska... Vet du nåt om vad det är för priser på dem?
  • Nordiskbrud
    BlomAnna skrev 2010-01-21 14:45:14 följande:
    Åh herregud! Den var hur fin som helst...Alla klänningar på sidan var fantastiska... Vet du nåt om vad det är för priser på dem?
    Visst är de fina! Jag var helt inne på att köpa den här www.ewie.se/index.952---1.html eller den här www.ewie.se/index.939---1.html först men den blev lite för "prinsessig" för mig så det blev en annan, men jag har provat många av klänningarna på sidan och de är lika fina och "skandinaviskt rena" allihop. Plus att de flesta har så mycket tyll i sig att man inte behöver underkjol. Om jag inte missminner mig så ligger de flesta runt 8.000 kr i pris (i Skara ialla fall) men några lite upp och några lite ner. De jag länkade till här kostade 8.000 kr och då "ingår" underkjol som ju är inbyggd som sagt på de flesta samt slöja (tyllen som hänger i bak är avtagbar så man kan välja om det skall vara ett släp eller en slöja, på den första länken). De flesta modellerna är väldigt bra och har flexibla lösningar som jag gillar

(Väldigt vad jag gillar dessa klänningar och ändå blev det inte en från detta märke....)
  • say yes

jag skulle otroligt gärna vilja ha en liknande drottning silvias eller ngn av prinsessornas klänningar ( minus långt släp o slöja och menar då norska o danska) tycker att alla lite enklare med lång ärm, bolero eller kappa är superfina.

• Jessika81

Håller med "say yes", och jag hoppas på inspiration den 19 juni :)
    Jag la upp några klänningar med ärm som jag hittat i mitt galleri, tyvärr vet jag inte var de kommer ifrån, men det kanske nån annan vet??

• sajenthi

Någon av som köpte klänning ifrån Ewie?

• Muffinen

Puffar upp denna lite..

Någon som beställt en kinaklänning m. ärm exempelvis? Är sååå nyfiken. Vill definitivt ha ÄRM (3/4) men det verkar inte vara det lättaste :)

• lordoz
    Muffinen skrev 2013-02-22 12:18:48 följande:

Puffar upp denna lite..

Någon som beställt en kinaklänning m. ärm exempelvis? Är sååå nyfiken. Vill definitivt ha ÄRM (3/4) men det verkar inte vara det lättaste :)

Jag har beställt denna: www.jenjenhouse.com/a-line-princess-scoop-neck-tea-length-organza-satin-wedding-dresses-with-sashes-beadwork-%28002015483%29-g15483

Som du ser har den inte ärm, men det kunde man lägga till: www.jenjenhouse.com/customization---add-sleeves-%28034004966%29-g4966

Så det gjorde jag...

Beställde i helgen som gick, så vet inte än hur den blir eller nånting... Men den ska komma 12/3 senast.. så väntar ivrigt på den... :)
  • minichristina
    Muffinen skrev 2013-02-22 12:18:48 följande:

Puffar upp denna lite..

Jag har beställt en och det finns bilder i Kinatråden. Dock inte helt nöjd med den...
  • AgnesB

Hej!

Jag har beställt en axelbandslös klänning med en långärmad spetstopp som går över den från Delphine Manivet (www.delphinemanivet.com). Den är sååå underbar tycker jag (klänningen jag beställde är Philibert och toppen Apollinaire). Jag vet också att Louise Dentelle (där jag beställde min slöja) gör spetstoppar som man kan beställa från nätet och ha över sin klänning (ifall du köper en utan ärmar). Dessa är också supervackra: www.louisedentelle.com/eshop/paletots.html.

Lycka till! Glad

Svar på tråden Brudklänning med ärmar