Hyra buss?
Är det någon som har koll på vad en buss kostar att hyra på ett ungefär?
Vi ska bara "frakta" gäster och behöver den i cirka två timmar varav en av timmarna så ska den vänta på gästerna medan vi vigs.
Är det någon som har koll på vad en buss kostar att hyra på ett ungefär?
Vi ska bara "frakta" gäster och behöver den i cirka två timmar varav en av timmarna så ska den vänta på gästerna medan vi vigs.
Vi bokade en buss för att frakta till kyrkan, från kyrkan och sedan efter festen på natten.
Det kostar oss totalt 5400kr. Men det är det värt då vi då slipper oroa oss för att vissa inte skulle komma annars. Kyrkan ligger avigt till så att ta en vanlig buss är inte riktigt något alternativ.
Hejsan,
Vi har fått in några offerter, mkt varierande! Mellan 3000-5000 kr. Den ska ta våra gäster ca 50 km tur och retur.
Vi tyckte det var ganska dyrt!
// Sara
Eftersom det gäller Kungsbacka området kan jag varmt rekomender KE's bussar som vi anlitade då vi gifta oss: www.ke-buss.se/kontakt.html.
Dessvärre kommer jag inte ihåg priset, men vi använde dem t/r Göteborg med stopp Onsala Kyrka, Tjolöholms Slott och sedan Onsala på vägen hem på kvällen/natten.
Priset då (2008) var jätte bra och killarna var jätte trevliga.
Tack snälla!
KE bussar har sagt 4000:- till oss. T/r Gbg + väntan vid kyrkan
Vi funderar också på buss, iallafall från kyrkan till festlokalen (den ligger 3 mil utanför stan).
Sen vet jag inte om det är bra med buss tillbaka? Då kanske man avbryter festen menar jag! Vet verkligen inte vilken tid den bussen skulle gå i så fall. Å andra sidan är det träligt att behöva åka taxi 3 mil...