• fruMe

Klänning till 1 åring

Vi ska gifta oss i april och jag är på jakt efter en klänning till vår dotter. Hon hinner precis fylla 1 år så det är stl 74/80 och jag har tänkt mig en klänning i "finare/festligare" tyg, alltså inte bomull som går i cerise . Har sett en del fina, men de börjar i stl 86, vilket blir alldeles för stort!

Någon som har ett tips på var man kan leta,jag har kollat postorder och de stora kedjorna utan resultat...

• Svar på tråden Klänning till 1 åring
  • galeasen

H&M har haft cerisa "siden"-klänningar. De kostade först 99 kr men har nu reapris på 49 kr. Fann dem ej på nätet nu men vet att vissa butiker har dem kvar. Har köpt 4 st till vårt bröllop nästa sommar som våra brudnäbbar skall ha. Har oxå cerise som tema. Ring o kolla om de finns. Började i strl 86 men den var inte så stor. Har själv en 8 månaders tjej nu som skall ha denna i augusti.

Lycka till!

• Cessan78

Vad sägs om denna?
    www.babydiscovery.us/catalog/product_info.php&products_id=498
    En sådan har jag köpt till min dotter, dom är rätt snabba på att skicka också :D Det man lär tänka på att köpa en lite större klänning eftersom deras storlekar är 1-2 storlekar mindre än svenska.
    Riktigt fin är den IRL också :d du kan ju se mina egna bilder i galleriet. Även om det står fuschia så är den mer åt cerise/hot pink hållet..kan ju vara bra att veta :D

• fruMe

Men TACK!
    Cessar: Det är exakt så jag tänkt mig!
    Galeasen: JAg har kollat H&M, men den i 86 är ALLDELES för stor till henne... Hon har precis börjat med 74kläder och är ganska smal av sig, så tyvärr funkar inte det. Bröllopet är om 2 1/2 mån, så hon lär inte "växa i den" helller. Tänkte först om man kunde sy in, men det är ju ett projekt i sig :)

• Bluebride

Ebay, jag köpte min dotters klänning, min tjej kommer vara 17 månader, men föddes 3 månader förtidigt och bär just nu 62/68 och jag köpte en klänning för 12-18 månader, jag hoppas den inte är för stor om 4 månader.

• Cessan78

Jo men man kan inte alltid lita på ebays säljare..tog 2 månader för att jag skulle få en t-shirt jag köpt av ett företag, 1 1/2 månad för den axelbandslösa bh'n jag ska ha till brudklänningen så ibland är det bättre att satsa på butiker som skickar internationellt utanför ebay..iaf när man inte har tiden med sig.
    Butiken jag beställde ifrån tog det runt 2 veckor för att skicka, Jag fick mail dagen efter att jag betalade via paypal att paketet var postat..tyvärr så var det ju fredag där så det tog ju några dagar innan jag kunde följa paketets gång :D

• Bluebride

ja, men det kan ta tid om man skickar från andra sidan jordklotet.

• Cessan78

Mama Eggy skrev 2010-01-18 12:29:54 följande:

Här har jag sett en del fina högtidskläder till små barn.littleprincess.se/shop/
    Jösses vad dyra dom var.. jagh ar kikat på exakt samma klänningar för 229:- i USA :D så man sparar in på att beställa därifrån även om man räknar med frakt :D till och med med tullskatt :D
Svar på tråden Klänning till 1 åring