• Paja

    Vi Växjö (med omnejd ) Brudar

    Tänkte kolla vart Växjö brudarna tog vägen??
    Är det kanske någon som redan gift sig?

    Förhoppningsvis kan vi byta lite ideer och tips om ställen här i Växjö som är bra/mindre bra att fixa med bröllopsbestyr...

    Vi gifter oss den 14 augusti, skogslyckan och fest på Teleborgs Slott..

  • Svar på tråden Vi Växjö (med omnejd ) Brudar
  • Snowcloud

    Hej,
    Växjöbrudarna verkar inte vara så aktiva här...
    Jag är iaf en av dem.. =)

    Vi ska gifta oss i början av oktober - någonstans i eller runt Växjö.

  • Paja

    nej jag håller med dig!

    Vad härligt, mycket att planera nu!?!

  • AnnaMartin

    Hej,

    Jag hakar också på. Ska gifta mig 3/7 i Gårdsby kyrka, festen blir på Osaby.

    Sitter just nu och pillar med inbjudningskorten.

    Har ni förslag på bra hotell för bröllopsnatten. Inga stora krav, mest att de ska vara trevligt och frächt.

  • sockerr

    Gifter mig i maj i Vederslövs kyrka och sen festen på Osaby!

    Någon som har erfarenheter om catering från Kvarnhagskällan eller Caféboden i Rottne? Eller nåt annat sället som är bra och prisvärt?

  • Astro

    Hej hej!
    Vi gifter oss den 7/8 i Viås kyrka, festen bli i Sandsbro sommarhem.

    Har ni några bra tips på hyfsat billig frissa? Jag och min tärna kommer sova på Toftastrand natten före bröllopet och klä och sminka oss där, men håret måste ju helt klart någon annan ordna, mitt hår är bångstyrigt.

    Toftastrand kan förresten rekommenderas, de har ett "bröllopsrum" som kostar som vanliga dubbelrum, 995kr/natt, men om man betalar 1300kr så får man lite romantiskt fix på natten med typ champagne, choklad, blommor etc.

  • sockerr

    Jag ska göra på Kajsa & Co, de tar ca 900 kr för det!

  • Astro
    sockerr skrev 2010-01-21 12:39:36 följande:
    Någon som har erfarenheter om catering från Kvarnhagskällan eller Caféboden i Rottne? Eller nåt annat sället som är bra och prisvärt?
    Caféboden är kanon! Vi ska ha dem, och de är supertrevliga och jätteflexibla. Vi frågade kök 11 först, men de ville inte göra två olika huvudrätter som vi gärna vill ha och om vi inte hade middagen i deras lokal ville de helst inte göra någon frusen efterrätt.

    På caféboden var det inga problem, och de fixar verkligen allt! De ger ett totalpris där dukning, dukar, servetter, komplettering av servis/glas/bestick, servering, mat, tårta och disk ingår, och i vårt fall, med trerätters + tårta blir det 470kr per kuvert. De gör även bufféer.
  • Astro

    Kajsa lät ju sjukt bra, men när jag mejlade o frågade sa de att det kostar 1400kr?

  • sockerr

    Hmm, konstigt... Jag var inne och pratade med dem och sa tydligt att jag INTE ville ha brudklädsel utan endast en enklare uppsättning med lite lockar, löshår etc. Kanske är det som är skillnaden? Och då sa de från 700 men max 900 beroende på vilken tid det skulle ta.

  • Astro

    Aha, ja så kan det ju absolut vara! Jag har skickat ett mejl och förtydligat vad jag vill ha lite, så om man kan få ner priset vore det kalas. Kan inte inse varför jag ska betala extra för att klä på mig där när jag har en tärna som kan hjälpa mig. Får hem klänningen nästa vecka, så vi har ju lite tid att öva .

Svar på tråden Vi Växjö (med omnejd ) Brudar