Den stora dagen - hur lägger man upp den?
Hur ska man tänka den dagen det är dags?
Jag ska ha två tärnor och vår dotter (3år då o blyg nu iaf) som brudnäbb.
Min man ska ha en bestman och vår son (6år då) som ringbärare.
Hur går man in i kyrkan? Vem går först?
Min tanke var att på ngt sätt kom brudgum och bestman in på plats först sen mina två tärnor och sen min brudnäbb och ringbärare tillsammans (son o dotter) som dessutom ska kasta lite röda rosblad. Tänkte att då kanske de vågar få fram då pappa redan står där framme + en av tärnorna som de känner väl.
Och sen jag såklart
Men hur planerar man tiden innan? Min dotter är väldigt mammig och också ganska bestämd så att få henne i rätt kläder och med rätt håruppsättning kan bli svårt om hon inte är på humör och ännu svårare om inte jag är där.
Men om hon är med mig när jag gör mig i ordning är risken stor att hon klänger mycket så jag inte blir klar. Vi har tänkt att detta ska vara vår dag dvs min blivande, min och våra två barn så vi vill inte skälla på dem el liknande för att de är i vägen etc när jag gör mig i ordning. Men samtidigt vill jag ju vara "perfekt" när jag går in i kyrkan och visar mig samt direkt efteråt när vi fotograferar oss. Resten av kvällen är det ok om jag blir skrynklig, en fläck, ett barn i knä etc
Några tips och förslag på hur ni andra ska göra eller gjort tas tacksamt emot.