Beställa klänning på tradera
Hej.
Vågar man beställa klänning på tradera? En säljare som inte har sålt en brudklänning tidigare(men har flera utannonserade), bara andra saker, hårprodukter bland annat.
Hej.
Vågar man beställa klänning på tradera? En säljare som inte har sålt en brudklänning tidigare(men har flera utannonserade), bara andra saker, hårprodukter bland annat.
Låter som en som tar en beställning, köper från kina (typ) och sedan säljer den på Tradera rejält dyrare. Skulle undvika.
en kompis till mig köpte klänning på tradera som kom från kina uppsytt efter hennes mått den va jätte fin och jätte billig:)
Ingen har bjudit på den än. (jag har aldrig köpt/budat på nått på tradera innan) Men det står att KÖPA NU kostar 2000:-, menar Du att det blir dyrare ändå? Även om det skulle bli en budgivning som slutar på tex 3000:-, så måste man väll få sin produkt för det priset?
Jag tänkte mer på om man kan lite på säljarna? Så man inte blir lurad på sina pengar.
Bra med bröllopstorget, här får man hjälp med både sina bröllopsproblem OCH hur man handlar på tradera :O)
Hej mammamus.
Vet Du om det var några problem, eller att man behöver vara orolig för nått? Vet Du hur det gick till med betalningen? Betalades klänning direkt vid beställning, eller senare, kanske innan den kom?
Jag har precis köpt en jättefin klänning från tradera. Jag har inte fått den ännu, men mina mått är skickade och hittills har vi haft en bra kontakt via mail. Jag har redan betalat för min klänning och jag väntar med spänning på att få se den i verkligheten :)
Hej Cinderella
Du har inte betalt via payson då eller?
Jag vet inte om jag vågar annars.
Vad har Du för säljare?
Om du andänder PayPal får inte säljaren betalt förrän du fått hem din vara!
Payson heter det kanske.
Köp nu = om du inte vågar riskera att någon annan tar hem auktionen kan du köpa varan direkt. annars kan du bjua och se hur budgivningen slutar. ibland slutar budgivningen under Köp nu-priset (Det priset försvinner så fort någon lagt ett bud) och ibland över.
Nej, jag betalade inte via payson, utan direkt. Jag köpte min klänning av samira_bridal. Kika på säljbedömningarna först så ser du vad de tidigare köparna tycker om säljaren.
Jag vågade inte beställa min klänning via internet, däremot så kopte min man sin kostym via internet, det gick jättebra.. www.suitopia.se
Mvh
Petra
Kolla så det inte är en köpt ny som de bara ha lagt på priset på. Har sett att de gör så nu.
millybridal.com
Åh, fick hem min klänning idag och den är helt underbar! Allt har gått jätte smidigt och jag har kommit billigt undan med att få en sådan fin klänning. Den sitter jättefint och jag är sååå nöjd! Fick även med en tiara till klänningen utan att jag visste om det. Kan verkligen rekommendera säljaren samira_bridal.
Fru New York HEj nej där va inga problem hon köpte den via köp nu och hon betalade direkt genom payson!!
Själv ska jag gifta mig i aug men jag har köpt min klänning genom e-bay det är billigare än tradera :) har inte fått den än men väntar med stor förväntan :)
Jag anser att det är en stor risk att beställa på tradera och ebay. Jag har själv blivit riktigt lurad och även min syster. Sedan finns det säkert seriösa säljare också men jag anser att om ett företag är kapabel till att sno designer bilder så är de inte seriösa för fem öre. Alla tradera säljare jag ser när jag går in gör detta, det ser man genom att de snor en bild från ett stort märke som maggie där originalet kostar typ 25.000kr och ger dig ett pris på typ 2000kr. Man bryter då mot upphovsrättslagen vilket är för jävligt
Med tanke på den stora uppmärksamhet företaget Anns fest har fått i media där de inte levererat klänningarna de sålt och tjänat storkovan anser jag att det är en stor risk att beställa på nätet. Det enda företag som verkar seriösa som jag har beställt ifrån är www.sweeties.se/shop/category.php
De har öppet köp på sina klänningar med en otrolig trygghetsgaranti. Jag anser att det är värt varanenda öre än att stå där utan klänning eller en i dålig kvalitet. De är också ett riktigt företag och inga jävla privatpersoner som säljarna på tradera är!
Som sagt den klänningen min kompis köpte på tradera va superfin och välsydd! Den jag beställt på ebay får jag skicka tillbaka om jag inte är nöjd. Att beställa på nätet är en chanstagning oavsett. Man ska göra det som känns rätt för en själv är man rädd för att bli missnöjd är det bättre att åka till en butik och handla istället....
Beställ direkt från Kina istället- har sett att en del köper in klänningar därifrån, efter dina önskemål, och sedan lägger på typ 1500 på priset.
Jag har beställt min från shopindream.com och den kommer imorgon eller på torsdag... Det finns trådar om både shopindream och En som heter typ "kinaklänningstråden för 5e gången" eller något sånt- där finns allt du behöver veta. Jag betalade 119$ för min (finns i mitt galleri)- totalt 1300SEK med frakt