• Seriously In Love

Tips på coverband i Sthlm

Hej alla glada bröllopsplanerare,

Jag är på jakt efter ett coverband med lite drag i som kan spela på vårt bröllop i augusti. Någon som har tips på band i Stockholmstrakten??

• Svar på tråden Tips på coverband i Sthlm
  • Miss Moneypenny

De här hade vi på vårt bröllop och det var världens drag! Min bror är med i bandet så jag har sett dem många gånger och de är superbra!

www.brakochflamm.com/

• Seriously In Love

tack för tipsen, ska nog kolla in festfolk.nu. Vi söker band med rockigare stil, men som även kan spela en och annan schlager.

• fru raring

Big Fun kanske?

Annars håller jag med om att Brak och Flam är bra. Även om min bror inte är med i bandet... :)

• Jean Genie

Jag slänger in ett hett tips:

high fidelity heter dom

Dom spelade på vårt bröllop och är rockiga. Skrivihop bandnamnet och lägg till .nu

Lycka till!

• älskar martin

ett tips är att inte begränsa er till stockholms trakten. som regel har jag lärt mig att om bandet inte är beredda att resa är de inte heller särskilt seriösa/bra. du kan säkert hitta band från hela sverige som kan komma till stockholm.

vi har haft att göra med Duon (40-årsfest) och Nyléns Festorkester (mitt bröllop) och båda har enkelt kunnat röra sig utanför göteborg där dom kommer från. dom första är som namnet säger en duo, medans nyléns är ett band på fem pers, kan varmt rekomendera båda!

• Wivvi

Ungefär vad kostar det att ha ett coverband?

• älskar martin

vi fick lite rabatt när vi anställde nyléns men det kan variera mkt beroende på resa, boende och hurpass anlitade banden är. vi betalade 10000 men då fick vi också lounge musik och dom repade in låtar som vi önskade

• fru raring

Det varierar ju väldigt, förstås. När jag planerade event på mitt förra jobb så anlitade vi ju kanske lite mer rutinerade band, och så får man nog betala lite mer som företag, men då betalade vi mellan 20000-30000. När jag har anlitat musik till privata fester har jag betalat mellan 5000 (för en trubadur med bakgrunder som lirade både före middagen, efter middagen och sedan som DJ) till 15000 för ett coverband.

Svar på tråden Tips på coverband i Sthlm