• Hannaibröllopstankar

Hjälp med mått

Nu behöver jag er hjälp, snabbt!

Jag har beställt 2 klänningar frn landy och blir nu osäker på måtten som jag tagit.

"Upper bust och under bust"... menar dom hela vägen runt kroppen då eller bara framtill? Jag har mailat Landy nu precis men kan inte vänta på svaret.

Enligt bildanvisningar som jag har hittat (inte landys sida) så är det streckat baktill på bilden i vissa fall om man ska mäta runtom, men inte på dessa bilder. Jag har mätt runt om och mailat in dem måtten. Men är det inte så, så har jag mätt ca 30cm för mycket.

• Svar på tråden Hjälp med mått
  • Hannaibröllopstankar

Puffar lite, sitter med andan i halsen och är rädd att mina redan beställda klänningar kommer att passa en valross uptill

• Grodfrun

Jag blev sa nyfiken att jag var tvungen att kolla och jag tror helt klart de menar runt om!

Men vad 17 ar 'nipple to nipple' for nat sjukt matt??!! Det hade de namligen ocksa i sin guide haha!!

• Torsdag

Nipple to nipple - Så att inte urringningen blir helt galen.

Och visst måste det vara samma mått som för en bh, runt vid bredaste och runt direkt under.

• Hannaibröllopstankar

Ja, det är korrekt att det är runtom... Jag satt och hade svettningar tills jag kom fram till att jag hade gjort rätt...

Svar på tråden Hjälp med mått