• Lillie79

    Fula knutar!!

    Vi fick hem våra fina save-the-date kort idag och blev supernöjda. Förutom på en punkt. Jag hade missat den lilla detaljen att välja korten monterade.

    Sitter därför nu med en hög med kort och en påse med sidenband. Urk. Det ska inte vara någon rosett, utan bandet går runt kortet, knyts och sedan klipper man av ändarna lite snyggt. Problemet är att jag inte får till knuten vidare tjusigt! På bilderna från Calligraphen och på det provkort som vi fick hem så ser den annorlunda ut... Hur många sätt finns det att knyta en knut liksom?

    Deras version ser ut som om banden går över och täcker själva knuten, lite som en slipsknut nästan. Men jag får fasen inte till det!

    Någon som vill hjälpa lite, snälla??

  • Svar på tråden Fula knutar!!
  • KatjaB

    tror det är vanliga knutar, bara att de är lagom åtknutna så att knuten inte blir så stram. Vänd bandet åt rätt håll så att du inte får avigsida precis där knuten blir och att banden du drar åt dras åt sidorna och att de också har rätt sida uppåt. Så gjorde vi och då blev det fint. (gjorde en egen kopia på deras kort)

  • Lillie79

    Hmm... en dum fråga - hur ser jag till att inte få avigsida där knuten blir? Det verkar vara precis det som jag får hela tiden!

  • KatjaB

    precis innan du drar åt knuten så vänder du på den biten så att det blir rätt sida bara

  • annaochmias

    Den här videon kanske kan hjälpa? Från info-rutan: "Tying a knot with ribbon is easy with this tutorial."




  • Cessan78

    Annars kan det ju vara lite läckert kanske att knyta knuten på utsidan av kortet eller kanske med en rosett på utsidan?

Svar på tråden Fula knutar!!