• Lillskoj

Plevnagården i Malmköping

Hej,

Är det någon som har något att säga om Plevnagården. Har hört rykten om att det är "gamalt och slitet" stämmer det? Det ser väldigt fint ut på alla (typ 3 bilder =)) som ligger på deras hemsida.

Någon som har erfarenhet av deras mat?

• Svar på tråden Plevnagården i Malmköping
  • 100904

Hej!

Jag och min sambo var där för några år sedan, på övernattning och middag bara vi två. Var hur mysigt som helst! :) Var kanske inte världens mest moderna rum, men superfint inredda. Maten var det bästa, och något jag ofta tänker tillbaka på! Var underbar mat! Och de presenterade all mat och berättade vilken gård kött, ost m.m. kom ifrån (närproducerat). Och till efterrätt fick vi en underbar nyponcrèmebrulée! Det enda som var konstigt var att det bara var vi och typ ett par till där, men då fick vi ju väldigt bra service och lugn middag i alla fall. Utifrån vår vistelse så kan jag varmt rekommendera Plevnagården, men det är kanske 4 år sedan vi var där.

• HappyE

Jag och min sambo var där på en weekend i höstas. Huvudbyggnaden är rätt häftig faktiskt men det är lite slitet. Vi bodde i "gröna villan" - ett hus som ligger precis intill, inte så hög standard kanske men ändå charmigt. Rummen var rätt kalla men på sommarhalvåret gör ju inte det någonting. Maten var fantastisk! Även väldigt bra service och bemötande. De dukade t.ex. fram och bjöd på kaffe och lite mjuka kakor när vi var småhungriga innan middagen. Vill man ha ett sommarbröllop med övernattande gäster så tror jag det blir jättebra. Kanske är rummen i huvudbyggnaden lite modernare?

Lycka till!

• AnnaAndreas

Jag och min sambo var där i somras just för att hitta en plats för vårt bröllop. Vi blev väldigt bra bemötta. De verkar proffsiga och väldigt engagerade. Det som gjorde att vi valde ett annat ställe var dels läget som inte riktigt passade oss, och dels att de inte hade plats för middagen inomhus för oss (drygt 80 gäster). De skulle sätte upp tält i trädgården vilket säkert är jättefint, men jag vill inte att det ska bli för väderberoende, så trots att vi gifter oss i juli vill vi ha middagen inomhus. Tältet har tak, men jag tänkte att om det regnar mycket så blir gräsmattan blöt och då kan man inte gå i snygga skor på den... Men jag tror att de skulle ordna en jättebra bröllopsfest om man kan tänka sig att vara i tält eller om ni kanske är färre gäster så att ni får plats inomhus. Lycka till, Anna

• Pillan bridezillan

Jag hoppas verkligen att rummen är fina Vi har bokat hotellet för våra gäster och för mig och min m2b i bröllopssviten nu i sommar. Vi kommer att ha festen på en hembygdsgård i närheten. Jag vet att det är väldigt populärt att arrangera hela bröllopet där, var ute i god tid. Det var svårt att hitta en dag för oss och jag ringde minst 10 månader innan.

Efter den 3 juli kan jag säga vår och våra gästers uppfattning om Plevna

• Lillskoj

Tack så mycket för alla ínlägg.

Vi ska dit på söndag och titta på stället. Vi har prel. bokat den 28 aug. Jag nämnde att vi skulle vara ca 85 pers men det skulle inte vara några problem. Dom skulle duka upp i konferansrummet på övreplan. Och konferansrummet skulle var "fint" med takbjälkar m.m.

Men dom är jättetrevliga, och de är bra priser =)

• 100904

Vad kostar det att ha bröllopsfesten hos dem, och vad ingår då?

• Lillskoj

Idag var vi i Malmköping, blev glatt överraskade!

Om man har det i tältet (vilket verkar vara det bästa och mysigaste alt.) så kostar det 4 000 kr. Vi har bara fått ett ca pris per kuvert än så länge men en tvårätters, tårta & kaffe + vinpaket(3 glas)kostar 455 kr. Otroligt, eller hur?! Personal, dukning m.m. ingår. Hon som har hand om fester är tillbaka från semestern imorgon så då ska vi gå igenom lite mer.

• Jessie och Emil

Vi har bokat den 14 augusti. Priset är ca 600kr/kuvert för oss (förrätt, huvudrätt, tårta, kaffe med avec samt 3 glas vin) men då har vi särskilda önskemål om cupcakes istället för tårta och det går att få ner priset om man väljer en billigare förrätt/huvudrätt. Kostnad för brudskål och vickning tillkommer. Vi ska också ha middagen i tält. Det kändes som en bra helhetslösning med tält utomhus (vi har valt till golv till en kostand av 3000 kr extra förutom 4000 för tältet), bar och dansgolv inomhus, dukning och serering ingår och proffsig hjälp med planering. Dessutom har vi bokat upp hela hotellet för våra gäster. Vi hoppas att rummen är ok och inte allt för slitna.

• Lillskoj

Vad kul, vi har också bokat där nu Jag har skrivit i din gästbok

Abropå rummen så har vi varit inne i bl.a sviten och några av dubbelrummen. Alla har sin charm

• johanna087

Jag har familj i Plevnagården och har själv varit där och ätit, det var dock några år sedan och då var det bra. Nu har det tyvärr inget bra rykte längre och maten ska inte vara något vidare. Min familj har varit där och ätit senaste halvåret och blivit väldigt besvikna på såväl mat som service.

Plevnagården har haft ute erbjudanden på Groupon senaste 6 månaderna minst 1 gång i månaden om inte mer. Detta tycker jag personligen är en tydlig signal på att det inte går så bra för verksamheten..vilket kan vara bra att tänka på om man planerar bröllop och vill boka lokalen.

Malmköping är fint men plevnagården skulle jag inte välja.

Men hoppas ni får fina bröllop och blir nöjda :)

• johanna087

*familj i Malmköping ska det självklart stå, kan tydligen inte skriva på kvällen :p

• Aniara4

Aha, jag håller med, frekventa Groupon-erbjudanden ger inte så bra intryck. Jag råkade bara se det här när jag letade efter något annat, har inte sett det tidigare.

Bra att du varnar!

Svar på tråden Plevnagården i Malmköping