• MrsPingla

    Opererat brösten och fått barn? Se hit!

    Jag har i snart tio år funderat,läst och undersökt möjligheten att operera mina bröst. Jag har i dagsläget en ganska normal A-kupa, vilket jag är redigt less på.

    Men jag har en fundering: hur blir brösten efter att man fått barn? Vad jag har förstått ska amningen inte påverkas av inläggen, men hur blir brösten? Blir de hängigare, lösare? Får de sämre form? Eller håller de sig ungefär som innan barnet?

    Är otroligt tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Opererat brösten och fått barn? Se hit!
  • mittid

    Om du idag har en snygg A-cupa i storlek och fuderar på barn i framtiden så kanske du skall fundera på om det inte är läge att avvakta operation till efter barnen, då det sannolikast är större anledning då, eftersom tendensen är att de blir "tommare" då. Har du tur är du mer nöjd med dig själv senare i livet, uppskattar bättre det du har/är och kanske slipper riskerna med operation. Gläd dig åt att du är frisk är mitt råd!

  • 090208

    Håller med ovanstående 100%, speciellt sista meningen.

    Kanske lite ot, men du verkar inte ha super-komplex för brösten och må dåligt... Har själv a, hur bra som helst.

  • sun moon

    Brösten kan kännas lite "tomma" precis efter avslutad amning men det brukar fixa till sig. Har själv ammat 2 barn i 13 resp. 10 månader och de är normalt fylliga idag.
    Däremot förändras de om man går upp (blir större) eller ner (blir lösare och mindre) i vikt.

  • Moi mokulat

    Mina bröst blev som de var innan jag fick sonen.
    Och min son åt inte lite från mina bröst.
    Han åt tills han var 6 månader och det var ett evigt mjölkande.

  • Aleta

    Mina bröst blev större efter att jag haft barn och ammat. Jag ammade i och för sig länge. Tills de var drygt 2 år och själva slutade. Funkar utmärkt att amma först morgon och kväll och sedan en gång per dag och sedan mer sporadiskt. Vet inte om det påverkar att de inte blev tomma utan fylliga istället.

    Man blir mer nöjd men sina bröst ju äldre man blir. Dessutom så inser man hur snygg kropp man faktiskt hade trots att man inte fattade det utan bara tittade på "felen".

    Det är bara att gå till någon man känner som man tycker är supersnygg och som man skulle vilja se ut som. De tycker själva att de är fula och har fullt med skavanker. Alla är missnöjda helt enkelt.

  • Chrizzy

    jag har opererat brösten för 2år sedan, tanken var ju att jag inte skulle ha fler barn, men nu har jag en guldklimp på 8mån och mina bröst har inte blivit hängigare.

    man ska strunta i vad alla andra säger, tycker och tänker...det är du som lever i din kropp och det är du som ska vara nöjd...inte alla andra

  • Jojjo82

    Hur ett par opererade bröst ser ut efter amning är nog olika från person till person. Blir de större och hängigare så finns det en risk för DB (DubbelBröst - Att den egna bröstvävnaden hänger över implantatet), speciellt om man läggen inläggen bakom bröstmuskeln. Jag har själv opererat brösten och lagt inläggen bakom bröstmuskeln. Om det blir några barn i framtiden och om jag då skulle drabbas av DB, så tänkte jag flytta fram implantaten till framför bröstmuskeln.

  • MrsPingla

    Tack alla för bra svar! Jag är i dagsläget, som 090208 påpekade, nöjd med mig själv. Till min längd tycker jag dock inte att det är proportionerligt med en A-kupa. Det har inget med osäkerhet att göra, vad andra har att säga om den saken är oväsentligt för mig.

    Chrizzy: härligt att höra att brösten hållit sig så bra! Jag håller med dig om att man lever i sin egen kropp och att det man inte ska bry sig om vad andra tycker.

    Jojjo82: Om jag opererar mina bröst planerar jag också att lägga inläggen bakom muskeln, tack för att du påpekade om DB, jag ska kolla upp det vidare =).

    Är det någon annan som har opererat brösten och fått barn? Någon som eventuellt har erfarenhet av "Dubbelbröst" eller andra problem? Eller är brösten bara fina efter barnen? =)

Svar på tråden Opererat brösten och fått barn? Se hit!