• grönrosavit

krossad velour till duk?

Funderar o funderar på bordsduk. Vill ha det enkelt men fint. Såg på en sida då de använt krossad velour till duk. Blir detta fint? och ngn som vet om velouren är tunn, så man behöver ngt under den? ngn som har några bilder med krossad velour dukat?

• Svar på tråden krossad velour till duk?
  • Uttan

Jag har själv köpt röd velour på Jysk. 5 meter för 149 kronor eller något liknande. Den behöver vi inte ha något under.

• KatjaB

velouren borde nog inte bli för tunn, men är såklart sladdrigare än vanlig duk och halkar nog omkring mer än en vanlig duk

• Uttan

Går lätt att "sätta fast" med häftstift eller dylikt på undersidan eller genom att ställa tyngre föremål på bordet som håller fast den.

• Varmiz

Du kan köpa ett flertal färger på Jysk 5 m för 70 (lr 75 kr) om du håller utkik i deras reklamblad. Det är tunnt och väldigt lätt att häfta fast, mycket vackert.
    Använde själva det vid sonens namngivning i somras, ska se om jag hittar ngn bild på uppdukningen... tror tyvärr inte det finns ngn utan gäster. Vi la en vit duk på bordet och marinblått på sitsarna då vi lånat bänkar+bord från en idrottsplats.

• Varmiz

Har lagt upp en bild där det syns lite i mitt galleri.

Svar på tråden krossad velour till duk?