• Honey bunny8­3
    Äldre 11 Jan 09:06
    13859 visningar
    23 svar
    23
    13859

    Kan man som brud hålla tal till sin man?

    Hej tjejer.... ( och killar )

    Tänkte höra med er andra blivande brudar och även ni som redan är gifta... Kan man som brud hålla ett tal på bröllopsmiddagen till sin man? Jag är väldigt sugen på att göra det:)

    Tack så länge

  • Svar på tråden Kan man som brud hålla tal till sin man?
  • BrideB­ecks
    Äldre 11 Jan 09:35
    #1

    Jag har aldrig varit med om att det hänt på bröllop men varför inte?? Jag tror ingen skulle tycka det var fel på något sätt - tvärtom!
    Personligen skulle jag nog ha väldigt svårt att hålla fokus på talet då jag säkert skulle börja böla av alla känslor som säkert kommer under talet.

  • Honey bunny8­3
    Äldre 11 Jan 10:37
    #2

    Hihi... Ja känslorna kanske svallar över, men det är väl kanske bara lite charmigt;)Tack för ditt inlägg!

  • Carro WH
    Äldre 11 Jan 10:53
    #3

    Jag tycker det låter jättefint att hålla tal till sin man. Vissa skriver ju egna löften till vigseln, det blir ju lite som ett tal. Men om man inte vill göra det utan istället vill hålla ett tal på festen så tycker jag absolut att man kan göra det. Go for it!

  • Äldre 11 Jan 10:54
    #4

    Jag har faktiskt tänkt det. Kanske inte direkt ett tal till min man men i alla fall ett tal. Tacka tärnorna och så. Jag menar... Brudgummen håller ju tal och kommer ju då att säga något till sina marskalker så det känns nästan självklart för mig att få säga något till mina nära och kära också.

  • juma
    Äldre 11 Jan 11:00
    #5

    Visst kan du hålla tal om du vill,jag tänkte göra men bad toastmastern äsa upp ett lite skämtsamt telegram istället är lite osäker på om jag klarat av att hålla tal,hade nog mest bara snyfftat, det fanns mycket känslor med den dagen.
    Lycka till med vad du än kommer fram till och njutordentiligt v dagen

  • Honey bunny8­3
    Äldre 11 Jan 11:48
    #6

    Tack alla, va gulliga ni är:)

  • varels­e
    Äldre 11 Jan 11:59
    #7

    Jag beundrar dig som är så modig! Själv tycker jag att det är jätteläskigt att hålla tal, så jag kommer med största sannolikhet inte att göra det (men vet vet, rätt vad det är kanske jag står där ändå?).

    Om du vill hålla tal så ska du absolut göra det! Tänk vilken överraskning för alla, för det är ju kanske inte jättevanligt att brudparet själva håller tal, framför allt inte till varandra. Go for it!!

  • Äldre 11 Jan 12:13
    #8

    Men visst är det väl så att brudgummen förväntas hålla tal?

  • Nordis­kbrud
    Äldre 11 Jan 12:17
    #9

    Absolut inte!
    Det är snarare mer ovanligt än vanligt och ingen svenska tradition, men det är något som börjar komma mer och mer (konstigt nog). Däremot är det en dansk tradition


    Sundance skrev 2010-01-11 12:13:04 följande:
    Men visst är det väl så att brudgummen förväntas hålla tal?
  • Sussi0­8
    Äldre 11 Jan 12:18
    #10

    juma: Hur formulerade du ditt telegram? Lät som en jättebra grej tycker jag :)

Svar på tråden Kan man som brud hålla tal till sin man?