• SAJ87

    Festlokal i Värmland

    Hej jag bor i Kil en liten kommun som ligger 2 mil från Karlstad. Är det nån som vet en bra fest lokal som är rymlig och fräsch och som ligger i Karlstad.

    Har kollat på internet hur mycket som helst men jag lyckas inte hitta nån alls.

    Gärna om ni vet nån lokal som ligger lite mer avskilt så att man inte störs av någon och att lokalen ligger nära vatten.

    Men jag tar emot självklart tips på vilka lokaler ni nu än känner till

    Tacksam för tips

  • Svar på tråden Festlokal i Värmland
  • Kandy

    Låter som om du letar efter någon form av bygdegård - kolla gula sidorna.

  • Chrizzy

    hur många gäster är ni?? så man vet storleken på lokalen du behöver.Bor själv i karlstad, vi ska gifta oss på Apertins herrgård i kil vi får låna ena flygeln där.

  • SAJ87

    det blir ca 40 gäster kan jag tänka mig. Jag kollade upp Apertins herrgård och vi tyckte att det såg ut att vara jätte fint där. Så vi ska ringa dit lite längre fram när det blir lite varmare ute för att boka in en rundvisning så vi kan se hur det ser ut i verkligheten.

  • Eftertioår

    Sen har du ju Träfotere i Grava. Hembygdsgården i Kil är ju också fin .

  • MrsMuffin

    Får man ordna med egen catering och dryck på Apertin..? Vi skall vara i Träfotere, känns rätt ok men porslinet lär vara urfult så vi måste hyra massor med grejer.

  • Eftertioår

    Lånar tråden lite och undrar vart ni hyr porslin.


    MrsMuffin skrev 2010-01-11 21:14:02 följande:
    Får man ordna med egen catering och dryck på Apertin..? Vi skall vara i Träfotere, känns rätt ok men porslinet lär vara urfult så vi måste hyra massor med grejer.
  • MrsMuffin

    Vi hyr nog genom vårt cateringföretag...men vojvoj, blir dyrt. Måste hyra det mesta verkar det som.

  • Eftertioår

    Ok.. Tänkte om det fanns nåt annat ställe. Vi ska inte ha catering men skulle gäran piffa poslinet. Vi ska va i Forshaga hembygdsgård och jag tror inte det är så superroligt där heller. Men det finns ju RÄTT många hål att stoppa bröllopspengarna i om man säger så

  • wiicky

    Är också Kilsbo Vi ska vara på Skutbouddens restaurang i Brunskog där Gammelvala brukar vara. En bit bort alltså, men det är underbart där. Ligger precis vid en sjö och det är en ljus och fin lokal. Trevlig ägare också.

  • SAJ87

    Jag kollade upp Skutbouddens restaurang i Brunskog och iaf på bild verkar det som att det är jätte fint där.

    Vet du om det är gångavstånd från Brunskog kyrka till Skutbouddens restaurang där festen bli.

    Gillar kyrkan också så det skulle ju vara jätte bra om både vigningen och bröllopsfesten kunde vara på samma ställe.


    wiicky skrev 2010-01-15 19:49:51 följande:
    Är också Kilsbo Vi ska vara på Skutbouddens restaurang i Brunskog där Gammelvala brukar vara. En bit bort alltså, men det är underbart där. Ligger precis vid en sjö och det är en ljus och fin lokal. Trevlig ägare också.
  • Chrizzy

    Vi köper hela konceptet på apertin ( dom fixar maten och så också) vi ska ju även ha vigseln där ute.

    Så jag vet inte om du bara kan hyra flygeln? men det är ju värt att fråga...
    men var ute i god tid, jag bokade i slutet av okt och då var det redan bokat flera datum.
    lycka till!

  • wiicky
    SAJ87 skrev 2010-01-15 21:34:21 följande:
    Jag kollade upp Skutbouddens restaurang i Brunskog och iaf på bild verkar det som att det är jätte fint där. Vet du om det är gångavstånd från Brunskog kyrka till Skutbouddens restaurang där festen bli.Gillar kyrkan också så det skulle ju vara jätte bra om både vigningen och bröllopsfesten kunde vara på samma ställe.
    Brunskogs kyrka ligger max 1 km från Skutbouddens resaturang. Tror jag i alla fall...
Svar på tråden Festlokal i Värmland