Onödigt slöseri eller helt rätt?
Dagens ilandsproblem: Jag har ett dilemma som gäller hur vi ska ta oss mellan kyrkan och festen. BM och jag hade olika åsikter om transportmedel. Jag ville hyra limosin men han tyckte det var onödigt och att vi kunde åka i vilken bil som helst. Att åka limo var enligt honom inget märkvärdigt och dessutom hade han gjort det vid sina bröderns bröllop. Med argumentet "när ska jag annars få åka i en limosin än på vårt bröllop?" så gav han med sig och nu har vi bokat. Men nu har jag börjat fundera på om det är så bra egentligen. Jag funderar på:
1 Om det inte är onödigt mycket pengar för något som inte varar särskilt länge.
2 På vad andra ska tänka och säga. Larvigt, jag vet men jag kan se framför mig hur vissa av mina släktingar raljerar över vårt alltför påkostade bröllop eller sura kommentarer om att de minsann får ta sig till festen på eget sätt.
3 Borde vi försöka lägga pengarna på en buss så att alla kan ta sig lätt mellan kyrka och fest istället? (från kyrka inom tätort till festplats ca 2 km längre bort där det finns vanliga bussförbindelser).
Är jag självisk eller borde jag unna mig detta? (Kan tilläggas att jag varit väldigt förnuftig och sparsam med det mesta av min utstyrsel.) Det vi lagt stora pengar på är festen. Vad tycker ni?