• Alexxxi

Textförslag till pengar i gåva? HJÄLP!

Nu behöver jag hjälp!! Det är dags för oss att beställa våra inbjudningskort och vi vill önska oss pengar istället för en massa presenter och att få dubbletter och grejer vi inte kan tänka oss att ha framme.

Ge oss gärna förslag på korta formuleringar som man kan skriva på inbjudningskorten

• Svar på tråden Textförslag till pengar i gåva? HJÄLP!
  • Clea

Det här är tyvärr ingen kort info men vi hänvisar till vår bröllopshemsida i inbjudan där vi har den här infon bla. Kanske du kan få nåt tips i vår text o korta ner den. //Clea

Då vi har träffats efter flera års boende hemifrån har vi hunnit fylla våra skåp ordentligt. Vi har svårt att komma fram till något ytterligare att fylla hyllplatserna med... Därför önskar vi , om ni vill ge oss en gåva, ett bidrag till vår bröllopsresa. På bröllopet kommer det att finnas en liten resväska att lägga ett kuvert i.
    Vi vill verkligen understryka att en gåva i form av pengar är det enda vi vill ha. Så vi ber våra gäster att ta vår önskan på allvar, och inte ens ge oss någon liten grej.

• Martinaa

Vi har på vår bröllopssida under rubriken Presenttips skrivit:

Vi har grubblat och funderat
    och vårt hushåll noga studerat.
    Man kan snabbt konstatera,
    att vi inte behöver mera!
    Vår önskan är att gå hand i hand,
    som äkta makar på en solig strand.
    Er närvaro räcker bra men vill ni vår dag ytterligare hylla,
    ett bidrag till vår bröllopsresa kan förgylla
    Litet öre hjälper mycket,
    skänk en slant efter eget tycke!
    Tack till släkt och vänner,
    o alla som vi känner!!

Presenttips: Resecheckar hos Ticket

• Alexxxi

Tack för tipsen =)

Några fler? Gärna korta =$

• Plutten2010

Vi kommer nog skriva nåt liknande på vår bröllopssida;
    Det viktigaste för oss är att få dela vår dag med er! Vill ni ändå ge oss en gåva är bidrag till vår kommande bröllopsresa det vi önskar oss allra mest.

• Alexxxi

Ja det är oxå en bra ide =)

Hittade detta på nån sida: Vi önskar oss istället för presenter en summa vad ni vill ge oss som passar er.

Kan man ha nåt sånt?

• Martinaa

Ja klart du kan, men jag tycker det var en väldigt underligt formulerad mening....

• hernameispekka

Om du vill ge oss en gåva
    är pengar uppskattat, vill jag lova

Inte jättebra men något liknande kanske funkar :P

• Alexxxi

Det tycker jag med, men så stod det faktiskt, får se om jag kan formulera det lite bättre =)

Martinaa skrev 2010-01-07 14:02:14 följande:
    Ja klart du kan, men jag tycker det var en väldigt underligt formulerad mening....
  • Alexxxi

Tack =) Det va oxå nåt att tänka på=)

hernameispekka skrev 2010-01-07 14:11:18 följande:
    Om du vill ge oss en gåvaär pengar uppskattat, vill jag lovaInte jättebra men något liknande kanske funkar :P
  • Fröken Strössel

Jag tycker inte att man behöver ha så mycket fluff runt. Vi skrev så här:

Den bästa presenten vi kan få är att du kommer på vårt bröllop. Vi vet att många åker långt och att just du kommer är en fantastisk present! Om du ändå vill ge oss något annat önskar vi oss ett bidrag till vår bröllopsresa.

Svar på tråden Textförslag till pengar i gåva? HJÄLP!